ss x
x

Wkładamy dziecko do łóżka w ciągu 1 roku


Wszyscy pamiętają historię babci, że dziecko, kiedy śpi, dorasta. To nie jest całkiem wymysł, podczas snu wzrasta wzrost przydatków skóry (włosów i paznokci), zmieniają się momenty funkcjonowania organizmu.

W przypadku dzieci, zwłaszcza w wieku od 0 do 3 lat, zdrowy sen jest bardzo ważny, ważniejszy niż dla dorosłych.

Sen to fikcja natury, która pozwoli nam przetwarzać, "sortować i rozpowszechniać" informacje otrzymywane w ciągu dnia. Kiedy osoba śpi, melanina zmarnowana w ciągu dnia zostaje przywrócona (śpi w nocy, bez światła nocnego, światło przeszkadza w wyzdrowieniu, jeśli w ciągu dnia proces redukcji melaniny zostanie zakłócony). Wszystkie funkcje regeneracyjne są szybsze i łatwiejsze podczas snu. Sen jest potrzebny, aby ciało "naprawiło" się. Do tej pory nie można powiedzieć, że sen został dokładnie przebadany, być może jego znaczenie jest nawet większe niż myślimy.

W przypadku dzieci w wieku jednego roku, znaczenie (dla jakości snu) jest to, w jaki sposób pasują do łóżka i jak długo trwa ten proces.

Młodzi rodzice często mają problemy: dziecko nie śpi, trudności z zasypianiem (jak dzień i noc), a oddanie proces jest opóźniony i przekształcony w mące i tartej, a na jego przodków. Dlatego kwestia, jak postawić jednorocznego na łóżko, jest całkiem naturalna. Jednak wcześniej, aby doradzić, jak rozwiązać problem, trzeba zrozumieć, jakie są jego korzenie. Nie zawsze łatwiej jest wpływać na przyczynę problemu, ale zawsze jest bardziej efektywny.

Dlaczego dziecko zasypia z trudnością przez 1 rok?

Natychmiast trzeba wspomnieć, że nie mówimy o sytuacji, gdy dziecko cierpi na choroby zakaźne lub psychiczne lub fizyczne to zaburzenia neurologiczne i czuje się źle. Chodzi o zdrowe dziecko, które trudno położyć do łóżka. Przyczyny złego snu zdrowego dziecka w tym wieku mogą być:

  • brak codziennej rutyny;
  • niewłaściwe skojarzenia związane ze snem i jedzeniem (w rozumieniu dzieci często są sobie równe);
  • nadmierne podniecenie;
  • niewłaściwie uformowany rytuał snu;
  • niewygodna atmosfera w pokoju (duszno, gorąco);
  • pobudliwy układ nerwowy i zwiększona aktywność motoryczna;
  • mocno zasypiają dzieci, które były długo owinięte w pelerynę (budzą się ruchy aktywne).
Jeśli dziecko nie jest przyzwyczajone do zasypiania w określonym czasie, trudno będzie go uśpić. Brak trybu jest podstawą złego snu i niewłaściwej dostawy.

W wieku jednego roku dziecko jest bardzo interesującym stworzeniem, pod pewnym względem nawet zabawnym. I wielu rodziców, bawiąc się z nim, gra (patrz jak robi to lub tamto), na przykład, pokazując późny powrót z pracy taty osiągając okruchy i zmuszając dziecko do powtórzenia jednej czy innej akcji, śmiech. Wtedy rodzice myślą, że dziecko jest zmęczone, bo przeciera oczy, jest niesiony do łóżka, gdzie (oczywiście, nadmiernie wzbudzony z ostatnich krzyków i zachwytu), oczywiście, nie może zasnąć. Potem zabierają go do gry, płacze i się gniewa, próbują go przespać, ale bez powodzenia, pod koniec akcji rozzłoszczona mama daje mleko, a dziecko w końcu zasypia. Ale śpi źle i uniemożliwia wszystkim spanie.

Jeśli dziecko ma pobudliwy system nerwowy ("awl"), nie zasypia przez długi czas, ponieważ nadal aktywnie porusza się w łóżeczku. Szczególnie mocno zasypiają niemowlęta, które były długo owinięte. Teraz ciasne pieluszki nie są szczególnie popularne i jeśli musisz się do tego uciekać, radzę robić to aż do 3 miesięcy. Niemniej jednak niektórzy rodzice przeczesują swoje dzieci w wieku 5 i 6 miesięcy. Do roku oni oczywiście przestają to robić. A okruchy, które uzyskały wolność, do której nie jest przyzwyczajony, zaczynają aktywnie poruszać kończynami, chwytać wszystko, a tym samym budzić się.

Teraz bardzo wysokie tempo życia i wielu rodziców nie ma możliwości marnowania czasu lub nie może na długi rytuał zasypiania. Dlatego też noszą dziecko i pompują, aby wkrótce się uspokoił. To oczywiście pomaga, ale przede wszystkim niesie duże jednoroczne dziecko w ramionach - jest trudne i nie bezpieczne dla pleców matki, a po drugie, tworzy nieprawidłową serię skojarzeniową związaną ze snem.

Jeśli nauczyłeś dziecko zasypiania na rękach, potrząsania i śpiewania piosenek, tak właśnie będzie spał. I jakiekolwiek inne sposoby na to, spowoduje negatywną reakcję.

Bajka, którą można opowiedzieć w nocy, to dobry sposób na zasypianie, ale nie warto jej przekształcać w codzienny sposób, by umieścić dziecko.Przechodzenie z perspektywy. Po pierwsze dlatego, że bez niego nie zasypia, a po drugie, gdy tylko nauczy się mówić choć trochę, weźmie aktywny udział w opowiadaniu. Najpierw po prostu oburz się, jeśli przegapisz tę frazę, a następnie poproś o replikę postaci.

Zbyt ostrożni rodzice, obawiając się, że ich dziecko zamarznie, umieścili łóżeczko w pobliżu urządzeń grzewczych, zamknęli okna, podgrzali ubrania i przykryli dziecko. Zasnąć, gdy duszno i ​​gorąco bez wysiłku jest trudne.


Co pomoże dziecku iść do łóżka?

Dziecko śpi lepiej i silniej, jeśli jest ustawione w tych samych godzinach (dotyczy to dnia i nocy snu). Ułatwia to proces zasypiania, poprawia jakość snu. Pod warunkiem, że ten czas jest w przedziale od 20.00 do 22.00. Optymalna jest 20.00-20.30 (latem) i 20.30-21 (zimą). Jeśli dziecko wykazywało oznaki zmęczenia nieco wcześniej, musisz go uśpić, nie przetrwać umówionej godziny i pozwolić na zmęczenie. Jeśli już położyli go do łóżka, ale sen nie odchodzi, nie trzeba wyjmować dziecka z łóżeczka i łamać reżimu.

Przepracowanie jest jedną z najczęstszych przyczyn złego snu. Przepracowane dziecko i spanie bardzo źle, zarówno w dzień, jak iw nocy. I jest trochę kapryśny. Najlepszym sposobem na szybkie zasypianie jest zebranie ciekawych zabawek dla dziecka, z którym sam mógłby grać, ciche gry, które nie wymagają aktywnego i szybkiego działania. Przed pójściem spać możesz mieć inny rytuał - spacer bez pośpiechu. I zabiegi wodne.

Jeśli dziecko nie jest obciążone fizycznie ani psychicznie w ciągu dnia, nie śpi dobrze w nocy. Nie doświadcza normalnego zmęczenia, które pomaga szybko zasnąć. Trening intelektualny jest nużący dla małych dzieci w mniejszym stopniu niż ćwiczenia fizyczne.

Dziecko lepiej zasypia w znajomym otoczeniu. W wieku 1 roku musi już spać, aby zrozumieć, gdzie jest jego łóżeczko. Nie musisz tego dzisiaj wkładać z matką na łóżko, jutro na kanapie i pojutrze na arenie. Akcje przed snem powinny być znajome, nowości ekscytują lub straszą dzieci. Mała dziewczynka przyzwyczaja się do tego, że pewna osoba kładzie go do łóżka. Jeśli ktoś "nieprzyzwyczajony" spróbuje przekonać dziecko do snu, procedura zasypiania może zostać opóźniona. Dotyczy to zwłaszcza snu w nocy. Odkładając dziecko do łóżka, musisz z nim porozmawiać spokojnie i serdecznie.

Chłodne świeże powietrze, temperatura 18-22oZ najlepszymi towarzyszami szybkiego zasypiania. A dziecko śpi w chłodnym, czystym pokoju, nie owiniętym lepiej i dłużej.

Chodzenie to świetny sposób na zapewnienie dziecku właściwej aktywności i nasycenia organizmu tlenem. Szczególnie dobra jest wczesna wiosna. Poziom promieniowania słonecznego jest wystarczający dla ludzkiego ciała, nie ma takiej obfitości pyłu, która osłania część UVL, przechodząc promieniowanie cieplne. W tym okresie słońce nadal "nie jest złe". Takie spacery to zapobieganie krzywicy, stwardnienie ciała, wysoki poziom aktywności fizycznej. Śpiąca "spacerowana" baba jest dobra i długa. Nie przesadzaj, jeśli zauważysz oznaki zmęczenia - biegniesz do domu spać.

W ciągu roku huśtawka dziecko nie jest konieczne. Jest to trudne i szkodliwe, a nie stanowi właściwych nawyków zasypiania. W wieku 1 roku niemowlę może zasnąć bez choroby lokomocyjnej, smoczków, jedzenia, a nawet bajek. Dziecko z smoczkiem w zębach, zjawisko nie rzadkie na ulicy. Niemożliwe jest, aby ten "nadmiar bodźca" stał się znanym atrybutem snu Twojego dziecka.

A jednak, aby zmaksymalizować efekt snu, ważne jest, aby prawidłowo obudzić dziecko. Najczęściej w wieku 1 roku dzieci budzą się niezależnie, zarówno w ciągu dnia, jak i po nocnym śnie, i nie muszą ich obudzić. Ale są chwile, kiedy trzeba to zrobić. Jeśli obudzisz osobę, w spokojnej fazie snu, poczuje się "złamany".

A dziecko będzie niezadowolone i skąpe, może nawet przed następnym snem, niektóre z takich przebudzeń prowadzi do bólów głowy. Jeśli dziecko oddycha gładko, śpi spokojnie, odpręża się - jest to faza snu, w której lepiej go nie obudzić. I czekać na płytki sen. W tej fazie dziecko porusza się, płacze, skomle lub śmieje się, przewraca. Potem lekkie dotknięcie, jakiś dźwięk może go obudzić. Powstanie łatwo i bez konsekwencji.

Jeśli dziecko z jakiegoś powodu obudziło się w złym humorze i przed czasem (zraniło się we śnie, usłyszało klaśnięcie), spróbuj go ponownie złożyć. Nie należy natychmiast podnosić dziecka. Możesz usiąść obok mnie. W większości przypadków miękisz szybko ponownie zasypia, a następnie budzi się w doskonałym nastroju.


Jak nauczyć dziecko zasypiania samodzielnie: metody i zalecenia

Pomimo faktu, że sen jest naturalną potrzebą ciała, proces zasypiania należy nauczyć dziecko.Jedzenie to także naturalny proces, ale każda mama uczy się jeść samodzielnie. Oprócz opisanych standardowych sposobów ułatwienia i ułatwienia zasypiania, opracowano specjalne zalecenia, a nawet techniki pomagające nauczyć syna lub córkę zasypiania bez skandali i jedzenia, zarówno w dzień, jak iw nocy. Jako przykład możemy wymienić niektóre z nich:

  • metoda zmiany priorytetów;
  • Metoda Tracey Hogg;
  • metoda "zostaw siebie".

Pierwsza metoda jest najbardziej oszczędna i zajmuje więcej czasu niż kolejne. Może to potrwać do 2 miesięcy. Konieczne jest w godzinę lub dwie pyszne karmienie dziecka, a następnie przed pójściem spać, zrobić opowiadanie lub czytać książkę, starając się zwrócić na siebie uwagę, aby dziecko nie poprosiło o piersi. I jak tylko dziecko zaczyna palić, kładzie się go do łóżka i pomaga zasnąć. Metoda jest miękka, ponieważ matka nie odmawia jedzenia w kuchni, ale zmienia swoją uwagę. Jeśli dziecko zaśnie bez łez, śpi spokojnie. Jest to bardzo ważne nie tylko w nocy, ale także w ciągu dnia.

Uśpienie dziecka na Hoggu powinno być również dobrze karmione mlekiem, gdy dziecko jest prawie pełne, maluch ma budzik i mówi, że mleko wkrótce się skończy (na przykład w 10 minut), gdy dzwoni dzwonek.

Gdy tylko zadzwonił dzwonek, okruszki wzięły butelkę lub odstawiły ją od piersi, włożyły do ​​łóżeczka i rozmawiały czule, przekonując cię do zaśnięcia. Oczywiście, kilka razy okruchy będą nerwowe i skandaliczne, ale potem przyzwyczaja się do tego. Po 4-5 dniach ustaw alarm na krótszy czas, na przykład na 4 minuty.

Wkładamy dziecko do łóżka w ciągu 1 roku

Przez telefon zabierają jedzenie, ale rozmawiają z dzieckiem przez 6-10 minut i wkładają je do łóżeczka. Po kolejnych 3-4 dniach karmienie usuwa się przed snem w ciągu dnia, co zastępuje się czytaniem książki. Następnie karmienie jest anulowane w nocy. Możesz najpierw podać dziecku sok, a następnie po prostu położyć na nim rękę i powiedzieć coś łagodnego i kojącego. Tak więc jeden zwyczajowy rytuał zostaje zastąpiony innym. Ale ostatecznie, będziemy musieli to porzucić.

Metoda "zostaw siebie" jest traumatyczna dla psychiki dziecka. Nie pasuje do wszystkich kategorii dzieci. Polega ona na tym, że mama, po złożeniu dziecka, wychodzi z mieszkania z minutami na 5-10, dając miękiszu, by się uspokoił i zasnął niezależnie. Jeśli dziecko się uspokoiło, nie musisz przyjść, jeśli się nie uspokoi, twoja matka musi wrócić i uspokoić go, a potem znowu odejść.Reorganizacja psychiki dziecka trwa od tygodnia do dwóch. Z biegiem czasu uświadamia sobie, że nie będzie żadnego ruchu i karmienia, a on nauczy się zasypiać sam, w dzień iw nocy.

W wychowaniu dziecka najważniejsza jest miłość, obserwacja i stopniowość.

Przyglądając się bliżej dziecku, możesz wybrać odpowiedni sposób, aby zasnął spokojnie. W rok i później możesz spróbować wytłumaczyć mu, że musisz zasnąć samemu, pokazać, jak spasować rzeczy przed pójściem spać, nauczyć je samemu. Za rok nie będzie dobrze pracował, może po prostu obserwować ten proces, ale już w wieku 1,5 roku będzie już musiał być uczony celowo. Dzieci w tym wieku zazwyczaj postrzegają ten proces jako grę, chętnie biorą w nim udział, ostatecznie przyzwyczajając się i wprowadzając w swój rytuał zasypiania tych działań.


Powiązane publikacje