ss x
x

Dieta z karmieniem piersią


Karmienie piersią jest koniecznością dla dziecka i ogromnym obciążeniem wyczerpanego ciała matki. Witaminy i narzędzia są potrzebne dla obu, a zatem są one w trybie zwiększonym. Ponieważ głównym źródłem wszystkich składników odżywczych jest żywność, karmienie piersią matki jest czasem, aby zwracać większą uwagę na spożywaną żywność. Jeśli młoda matka przestrzega następujących zasad dietetycznych, będzie mogła zachować zdrowie i dostarczyć dziecku wszystko, co jest ważne dla rozwoju.

Czy jedzenie jest ważne?

W rzeczywistości proces laktacji z pożywienia nie zależy. Mleko jest produkowane w ciele matki z powodu żeńskich hormonów - prolaktyny i oksytocyny. Nawet jeśli matka będzie jeść bardzo mało, będzie miała w ogóle mleko, a dziecko będzie miało w sobie wystarczającą ilość składników odżywczych. Wszystko przydatne i ważne dla pozycji dziecka spożywczych z przenikliwy bezpośrednio do mleka matki, ale matka jest zbyt dużo. Dlatego, gdy matka podczas laktacji będzie niedożywiona, będzie cierpieć z tego powodu. A karmniki muszą monitorować bilans żywienia, aby nie zaszkodzić ich zdrowiu, a dziecko weźmie własne.

Właściwa dieta

Podczas ciąży i laktacji prawidłowe odżywianie i lista produktów są praktycznie takie same.

Odżywianie, gdy karmienie piersią powinno obejmować pokarmy:

  • zboża gotowane na wodzie (ryż, kasza gryczana, kasza jęczmienna, jęczmień perłowy);
  • niskotłuszczowe mięso i drób;
  • sfermentowane produkty mleczne (jogurt, ryazhenka, domowy jogurt, kefir);
  • zupy;
  • makarony z pszenicy twardej;
  • warzywa;
  • owoce;
  • herbaty, kompoty;
  • ciasteczka biszkoptowe;
  • chleb pełnoziarnisty;
  • olej (nie daj się ponieść);
  • ser;
  • niskotłuszczowy twarożek.

Lista takich produktów nie jest zalecana:

  • owoce cytrusowe;
  • jagody truskawki;
  • egzotyczne produkty;
  • słodki, czekolada;
  • miód;
  • kawior z owocami morza;
  • jajka;
  • orzeszki ziemne.

Matki karmiące mogą jeść o 600 kcal więcej niż jedli wcześniej. Jeśli się nie przejadacie, postać nie ucierpi.Przeciwnie, możesz wrócić do formy prenatalnej. W okresie laktacji metabolizm przyspiesza, produkcja mleka powoduje wiele kalorii, energia jest zużywana więcej, w tym z zapasów tłuszczu.

Nie trzeba się przejeść, można wysłuchać naturalnych pragnień głodu i czasu, aby je zaspokoić. Zawsze nosić ze sobą coś na przekąskę i ugasić głód.

W sercu matczynej mieszanki dla niemowląt powinna być klasyczna piramida właściwego żywienia. Lista powinna obejmować produkty zbożowe, dania mięsne, ryby, owoce i warzywa, wszystkie w kompleksie. Im większa różnorodność produktów, tym lepiej dla matki z dzieckiem.

Nie ma ścisłych zakazów dla karmników, ale należy zachować ostrożność przy niektórych pokarmach i jeść je świadomie.
Pielęgniarstwo musi ustalić reżim picia. Ilość wypitej wody dziennie musi wynosić co najmniej dwa litry. Ale! Zmuszanie się nie jest tego warte. Jeśli nie chcesz tak dużo pić, nie rób tego. Znajdź odpowiedni standard dla dobrego samopoczucia.


Podstawowe zasady żywienia matki karmiącej

Tryb posiłku

Najpierw tryb. Mama podczas karmienia powinna być co najmniej sześć razy dziennie: wśród nich można zjeść trzy główne posiłki i trzy przekąski między podstawowymi metodami. Możesz jeść, kiedy poczujesz głód. Na przykład, większość matek odczuwa uczucie głodu po karmieniu piersią lub w trakcie - w takim przypadku lepiej jest zjeść przekąskę. Frakcjonalne jedzenie przyspiesza przemianę materii, ale nie trzeba dać się ponieść zabijaniu, aby nie przejadać się.

Metody przetwarzania produktów

Obróbka termiczna niszczy większość witamin, ale istnieją metody przetwarzania, które zachowują zalety produktów po ugotowaniu. Najlepiej zamiast pieczenia piec naczynia lub gotować, można gotować dla pary. W smażonych potrawach, bardzo mało witamin, w dodatku zawiera dużo tłuszczu, szkodliwego dla pielęgniarstwa.

Zboża są podstawą racji

Trzymając się piramidy właściwego odżywiania, lista codziennych racji może składać zboża. Ta zasada jest niesamowicie ważna dla pielęgniarstwa. Zalecane naczynie boczne powinno być owsianką: z kaszy gryczanej, ryżu, płatków owsianych lub innych płatków zbożowych. Nie ma ziarna, ale należy preferować chleb pełnoziarnisty.

Wymień mleko na produkty mleczne

W mleku i produktach mlecznych jest wapń, jest to konieczne.Ale to całe mleko krowy z diety nie powinno jeść, ponieważ białko krowiego mleka może wywołać u dziecka rozstrój żołądka lub alergie. Do trawienia najbardziej mlecznych produktów z kwaśnego mleka będą również bardziej przydatne. Powinieneś jeść wystarczającą ilość jogurtu, ryazhenki, twarogu, jogurtu.

Owoce z warzywami

To świetna opcja na przekąskę. Zawierają złożone węglowodany, które powoli rozkładają się w organizmie i dają energię na dłużej. Zawierają również dużo błonnika, który poprawia pracę jelit i wspiera zdrową odporność. Produkty egzotyczne lepiej nie jeść, mogą powodować złe reakcje w miękiszu.

Ekologiczna kompatybilność

Przy wyborze produktów należy zachować ostrożność. Owoce z warzywami poza sezonem mogą zawierać ogromną ilość azotanów i innych szkodliwych substancji. Jeśli nie masz własnego ogrodu i ogrodu, lepiej ograniczyć się do używania sezonowych warzyw i owoców, które są uprawiane w Twoim kraju.

Wybór na rzecz przyjazności dla środowiska dotyczy wszystkich innych produktów. Nie bądź leniwy, aby przestudiować skład towarów, które będą jeść. Jeśli zawiera naturalne składniki - z pełnym wyprzedzeniem i jeśli w składzie niektórych chemikaliów - jak myślisz, jakie korzyści przyniosą Tobie i dziecku?

Witaminy z minerałami

Dieta powinna być przemyślana w taki sposób, aby matka podczas laktacji otrzymywała z pożywienia wszystkie niezbędne witaminy i minerały, które następnie zostaną podane do okruchów. Zwykle kobiety karmiące piersią mają niedobór wapnia i żelaza. To nie może być dozwolone. Wapń, żelazo i jod są bogate w produkty mleczne, jarmuż, ciemne odmiany mięsa, kurze jaja, rośliny strączkowe. Mama z dzieckiem potrzebne witaminy D. To wzmacnia system odpornościowy i bierze udział w metabolizmie wapnia, dlatego musi wzmocnić masę kostną. Występuje w kurczaku z żółtka jaja lub w tłustych rybach morskich.

Znać środek w mięsie

Jedzenie białka jest bardzo ważne, ponieważ jest materiałem budowlanym dla organizmu. Ale jego nadmiar może mieć zły wpływ na pracę ciała. Białko może powodować nadmierne obciążenie nerek dziecka, więc Mami nie powinna być uzależniona od mięsa. Ważny jest również poziom mięsa. Powinny być preferowane bez tłuszczu odmiany mięsa i drobiu.

Nie sól nie jest cukrem

Nadmiar cukru i soli negatywnie wpływa na metabolizm i ogólną kondycję fizyczną.Pielęgniarstwo powinno porzucić naczynia o dużej zawartości cukrów (i koniecznie od tych, w których występuje słodzik) i zmniejszyć ilość soli do jednej łyżeczki dziennie.

Nie ma chemii!

Nie jest to miejsce w diecie mamy dla wzmacniaczy smaku, konserwantów, różnych barwników, jakichkolwiek smaków i innych chemii, gdy karmi piersią. Mogą pogarszać stan organizmu dziecka jako całości.


Co nie jest dozwolone?

W rzeczywistości nie ma żadnych ścisłych zakazów. Ale w przypadku niektórych produktów powinieneś być bardziej ostrożny, a jeśli apetyt na to pozwala, lepiej ich unikać. Faktem jest, że istnieje lista produktów spożywczych, które mogą wywoływać reakcje alergiczne u dziecka. Aby uniknąć takiego ryzyka, aby nie zaszkodzić dziecku, zrezygnuj:

  • Krowie mleko. Istnieje opinia, że ​​jest przydatna dla niemowlęcia. Niemniej jednak produkt ten jest niebezpieczny dla matki i dziecka. Krowa mleczna na składzie jest bardzo różna od naszej, składa się z obcych białek. A jeśli matka pije mleko krowie, może wywołać zaburzenie trawienia u dziecka lub wywołać alergię. Produkty z kwaśnego mleka mogą być. W nich białko ma inną postać i jest dobrze trawione przez ciało ludzkie.
  • Gluten to białko roślinne. Matki wiedzą, że małe koty nie powinny zawierać glutenu, ale mimo to sami często zapominają wykluczyć je z jedzenia. Gluten jest we wszystkich zbożach, z wyjątkiem ryżu, gryki i kukurydzy. Gluten często wywołuje alergię, ponieważ inne zboża powinny być spożywane ostrożnie, wstrzykiwane powoli i monitorować reakcję dziecka.
  • Dodatki chemiczne w kompozycji. Ciało dziecka nie jest w stanie oprzeć się różnego rodzaju konserwantom, smakom, wzmacniaczom smaku i tak dalej. Może reagować na to wszystko z alergią.
  • Egzotyczne owoce. Istnieje zapotrzebowanie na sezonowe owoce z warzywami, które są uprawiane w ich rodzimym regionie. Dzięki temu można uniknąć nieodpowiedniej reakcji organizmu dziecka na nieznany pokarm.
  • Czerwony kolor. Ten pigment u wielu dzieci powoduje alergie. Alergen jest bardziej prawdopodobny do wyeliminowania podczas cięcia czerwonej skóry.

Dieta karmienia piersią

Mówią, że kiedy nie ma alergii u matki, to nie ma dziecka. To jest mit. Dzieci mogą mieć alergię na najbardziej nieszkodliwe pokarmy. Wprowadzając stopniowo nową dietę i stale monitorując reakcję dziecka, można uniknąć poważnych problemów zdrowotnych w okruchach. W większości przypadków, w wieku sześciu miesięcy, matki mogą jeść wszystko, co chcą, ponieważ dziecko przyzwyczaja się do nowej żywności i akceptuje je.

Powszechne nieporozumienia dotyczące odżywiania podczas laktacji

Na ten temat jest wiele mitów, zakorzenionych w czasach naszych babć. Obalamy główne.

  • Im więcej konsumujesz płynów, tym więcej mleka jest produkowane. Fakt, że ilość mleka może zależeć wyłącznie od żeńskiego hormonu prolaktyny, który jest produkowany w okresie karmienia piersią, ponieważ poprawiła produkcji mleka, spożywanie dużej ilości płynów - nie sposób. W procesie laktacji bierze udział inny hormon, taki jak oksytocyna. To on jest odpowiedzialny za przepływ mleka z piersi matki. Ciepły napój poprawia wytwarzanie oksytocyny w organizmie, więc łatwiej jest ją karmić po filiżance herbaty - samo mleko płynie. Proces ten nie obejmuje ilości mleka, więc jeśli istnieje potrzeba, aby mleko było większe, nie należy zmieniać żywności ani pić więcej płynu. Jedynym sposobem osiągnięcia tego efektu jest częste umieszczanie dziecka na klatce piersiowej.
  • Orzechy poprawiają laktację, a mleko w piersi staje się grubsze. Skład mleka nie zmienia się, nie może być pod wpływem pokarmu. Zwiększone stosowanie orzechów powoduje, że mleko jest bardziej gęste, co jest trudniejsze dla dziecka.
  • Ogórki z kapustą mogą powodować wzdęcia u dziecka. Jest to możliwe, gdy po zjedzeniu tych produktów obserwuje się wzdęcia u matki. Jeśli go nie ma, to dziecko nie jest zagrożone.
  • Z przypraw mleko staje się nieprzyjemne dla smaku. Być może tak jest, a smak naprawdę się zmienia. Ale to nie znaczy, że dziecko zacznie odmawiać. W trakcie badań na ten temat nie było podobnych reakcji.

Te zasady żywienia nie mogą być nazwane ścisłymi instrukcjami, musisz najpierw wysłuchać swojego ciała. Ale pomogą ci dokonać wyboru na rzecz zdrowej diety, aby uratować twoje zdrowie i zapewnić dziecku wszystko, co jest przydatne do wzrostu.
Tak więc prawidłowe odżywianie, gdy mam karmiące piersią powinny być zdrowe i zróżnicowane. Wszystkie nowe produkty do jedzenia stopniowo. Mama może jeść wszystko, co jest w ramach zdrowej diety. Alkohol, chemia, fast food - wszystko, co szkodliwe, powinno zostać wykluczone. Żywność powinna być gotowana i gotowana dla pary. Dlatego też nierzadko po pojawieniu się okruchów cała rodzina zamienia się w zdrową żywność. Czy to nie cudownie?!


Powiązane publikacje