ss x
x

Uśpimy dziecko: Komarovsky


Wielu rodziców napotyka problem snu z dzieciństwa. Dziecko śpi źle lub trochę, budzi się w nocy lub wcale nie chce spać. To powala każdego trybu prześladowani rodziców, którzy są gotowi zrobić wszystko za wszelką cenę położyć dziecko. Jednak testowanie jakichkolwiek metod i zmuszanie dzieci do snu nie jest opcją. Ponadto każda mama chce, aby wszystkie procesy naturalne przebiegały w zwykły sposób.

Eugene Komarovsky, znany i kompetentny lekarz dziecięcy, udziela takich porad, których może przestrzegać każdy rodzic. Jego metody wychowania, a raczej komunikacja z dziećmi w dużej mierze pokrywa się z procedurą Benjamin Spock. Jej główną zasadą - nie narzucać dziecku wymyślił zasady, o ile on kategorycznie, że nie chce, i przyjrzeć biologicznych rytmów, potrzeb i skłonności małego człowieka. W końcu od urodzenia każde dziecko jest osobą.

Dr Komarowski opowiada o zasadach snu złotego dziecka. Jest ich w sumie dziesięć. A jeśli nie lekceważysz jego prostych zaleceń, możesz z łatwością położyć dziecko, zapewniając, że cała reszta rodziny ma zdrowy sen, co oznacza pokój i dobrobyt.

W żadnym wypadku nie nakładasz na dzieci ściśle określonych kanonów, które wydają się być jedynymi prawdziwymi. Zrozumienie biologicznych rytmów noworodka pomoże ci wybrać właściwą rutynę. Ponadto znacznie ułatwi to zadanie i zredukuje twoje wysiłki do minimum.

Po pierwsze: priorytetyzacja

W żadnym przypadku dziecko nie powinno spać kosztem bezsenności rodziców - to jest główny priorytet. Tylko spokojny, zdrowy sen wszystkich członków rodziny może zapewnić spokojną atmosferę w rodzinie, a tym samym dobry sen dziecka.Dla noworodka jest szczególnie ważne, aby matka dobrze wypiła. W pierwszych miesiącach jego związek z matką jest tak silny, że dziecko jest bardzo wrażliwe na jej stan - zarówno fizyczne, jak i psycho-emocjonalne. Wszelkie wahania nastroju, a także zmęczenie i brak snu natychmiast wpływają na stan dziecka. Dlatego też, jeśli matka sama nie śpi i jest nadmiernie zmęczona, jej dziecko również śpi źle w dzień iw nocy. Uśpienie go staje się problemem, który jeszcze bardziej wyczerpuje.


Po drugie: Określ tryb uśpienia

Powinien być dogodny przede wszystkim dla rodziców. Zastanów się, który tryb jest odpowiedni dla Ciebie. Wpływ na to ma wiele czynników, w tym praca i inne ważne sprawy. Ponadto, obserwuj swoje dziecko i staraj się, aby reżim był jak najbardziej dopasowany do jego biologicznych rytmów. Drugą rzeczą, która jest konieczna, jest przestrzeganie ustalonego przez ciebie reżimu. Jeśli zdecydujesz się umieścić dziecko o 22.00, rób to co wieczór o 22.00. W ciągu dnia dziecko musi również spać w tym samym czasie. Samo ustanowienie jasnego reżimu często rozwiązuje problem, a następnie śpi doskonale wystarczająco wiele godzin dziennie.

Po trzecie: Zdecyduj, kto i gdzie będzie spać

Rodzice muszą zdecydować, czy dziecko będzie nocować w łóżku, czy osobno. Mogą sobie z tym poradzić, jeśli czują się z tym dobrze. Sam Komarowski wyraża opinię, że lepiej, gdy nawet maluch śpi osobno w swoim łóżeczku, a nawet w osobnym pokoju. Oddzielne zakwaterowanie pozwoli rodzicom spać razem, stając się gwarancją szczęścia i długoterminowego dobrego samopoczucia wszystkich członków rodziny. Jeśli, z drugiej strony, rodzice wolą postawić dziecko obok siebie, przynajmniej po raz pierwszy, to jest ich prawo, i nikt nie może dyktować żadnych zasad w tej sprawie.

Po czwarte: nie bój się obudzić śpiochu

Wiele dzieci lubi dobrze spać po obiedzie, a wieczorem i wieczorem odmawiają spania i chodzenia. Powala to wszelkie reżimy i źle wpływa zarówno na dzieci, jak i rodziców. Dlatego, jeśli dziecko śpi przez dłuższy czas, warto dostosować czas. Nie bój się obudzić zasonu. Może to nie jest bardzo wygodne, a matki często żałują dzieci. Ale ograniczony sen w ciągu dnia pomoże przyłączyć się do reżimu i wydłuży noc.Oczywiście, noworodek nie jest budzony i daje mu tyle snu, ile chce, ale pół roku wystarcza już 2-3 godziny na przywrócenie sił zużytych. W końcu nocny sen jest nadal najważniejszy, a za dnia daje dodatkową siłę.

Jeśli Twoje dziecko ma mało snu lub nie śpi w ciągu dnia lub w ogóle nie chce spać, nie spiesz się, aby się martwić. A tym bardziej nie próbuj tego wymuszać. Są dzieci, które nie potrzebują snu w ciągu dnia. Są to tylko indywidualne cechy ciała.

Po piąte: Optymalizuj karmienie

W przypadku dzieci dzieci reagują inaczej. Niektórzy ludzie po posiłku nie mają odwrotu do dobrego snu, inni mają drugi wiatr i są jeszcze bardziej radośni niż przed karmieniem. Tutaj musisz pokazać obserwację i określić, do czego twoje dziecko jest skłonne, ponieważ nawet noworodek ma swoje własne tendencje. Gdy się o tym dowiemy, łatwiej będzie Ci rozprowadzić czas snu i karmienia. Jeśli dziecko po posiłku zasypia, ostatnie karmienie wieczorem sprawia, że ​​jest gęsty i satysfakcjonujący. Będzie jadł i spać spokojnie przez całą noc. To samo można zastosować do snu dziennego.

Po szóste: Miłego dnia

Kluczem do zdrowego snu jest nasycenie dnia. Zajmij dziecko tak bardzo, jak to możliwe. Możesz użyć różnych metod:

  • chodzić na świeżym powietrzu;
  • gry mobilne;
  • sen dzienny na świeżym powietrzu;
  • wszelka wiedza o świecie (komunikacja ze zwierzętami, obserwacja zjawisk naturalnych);
  • komunikacja z innymi dziećmi itp.

Im bardziej nasycony dzień, tym lepszy będzie sen dziecka. Wiele pozytywnych doświadczeń, a także zapewnienie pełnego rozwoju, a w tak młodym wieku to nie mniej niż jest to konieczne w przyszłości. Nawet niemowlę stale potrzebuje nowych informacji, a jeśli odpowiednio zorganizujesz dzień, szybko zapomnisz o problemach ze snem.

Po siódme: Pomyśl o powietrzu w sypialni

Dr Komarovsky mówi, że optymalna temperatura snu wynosi +18 stopni, a wilgotność powietrza wynosi 50-70%. W dusznym miejscu nie tylko dziecko, ale nawet dorosły, nie śpi dobrze. Dobry oddech jest niezbędny do dobrego snu. Wilgotność nie mniej ważne, ponieważ zbyt suche powietrze wysusza błonę śluzową nosa, kichanie i zaczyna obfity wydzielina z nosa.Wszystkie te czynniki znacząco ingerować i nie ma nic dziwnego w tym, że w pomieszczeniu jest zbyt gorąco, dziecko nie śpi dobrze lub nie chce zasnąć. Zmiany temperatury przemawiają także za regułami twardnienia, a twardnienie, jak wiadomo, prowadzi bezpośrednio w zdrowym stylu życia.

Po ósme: Wykorzystaj możliwość kąpieli

Kąpiel jest dobra nie tylko dla utrzymania higieny dzieci. Jest ważny dla stanu psychoemocjonalnego. Woda usuwa nagromadzone zmęczenie i ma pewien relaksujący efekt. Jest to szczególnie ważne dla noworodka, ponieważ woda przypomina mu nie tak dawno temu o rodzimych żywiołach. Kąpiel poprawia nastrój, jeśli dziecko jest bardzo zmęczone, a on już nie ma siły, by nawet płakać. Podczas kąpieli należy dobrze przewietrzyć pomieszczenie, aby zapewnić dziecku świeże powietrze przez całą noc. Gdy po kąpieli wpadnie do czystej sypialni, zapewniony jest dobry wynik połączenia tych dwóch czynników. Płód będzie spał spokojnie w nocy i nie będzie trudno go złożyć.

Uśpimy dziecko: Komarovsky

Po dziewiąte: Przygotuj łóżko

Materac w łóżeczku musi być płaski, gęsty i mocny. Poduszka będzie potrzebna dla dzieci dopiero po dwóch latach, a jeśli coś położysz, głowa powinna być tylko nieznacznie podniesiona. Nie bój się, że dziecko będzie niekomfortowe, a płaska powierzchnia zapewni mu naturalną pozycję. Nie musisz się zbytnio owijać, w przeciwnym razie zrobi się gorąco, a mimo to nie będzie spał dobrze. W zależności od temperatury powietrza przykryj dziecko tak, aby było ciepłe, ale nie gorące ani zimne. Są jednak dzieci, które wyłażą z pieluszek, a nawet schłodzone, czują się dobrze. Twoim zadaniem jest utrzymać optymalną temperaturę i odpowiednio zakryć ją dla dziecka w nocy. Dzieci zwykle chowają się mniej po południu niż w nocy.


Po dziesiąte: Zajmij się pieluchą jakości

Ta ostatnia zasada, którą dr Komarovsky uważa za bardzo ważną. Wyraża on opinię, że nie należy oszczędzać na nocnych pieluchach. Dlatego używaj jednorazowych pieluszek dla przespanej nocy jest całkiem do przyjęcia, nawet jeśli są ich wrogami i wolą pieluch wielokrotnego użytku jako bardziej przyjazne dla środowiska. Jednorazowe pozwalają spać spokojnie przez całą noc. W ciągu dnia można umieścić swoje dziecko i wielokrotnego użytku, jako dzień śpi dużo mniej, i masz możliwość ich wymiany w czasie.Wiele dzieci jest bardzo wrażliwych na niedogodności i wymaga komfortu. Będzie mógł zapewnić jednorazową pieluchę przez całą noc i da możliwość spania zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców.

Przestrzeganie tych prostych zasad pozwoli ci właściwie zorganizować reżim dnia, odżywianie i sen. Możesz z łatwością ułożyć dzieci, a przez całą noc będziesz cieszyć się silnym i spokojnym snem. Dobry sen jest gwarancją zdrowia dla wszystkich członków rodziny.


Powiązane publikacje