ss x
x

Menu dla matki na alergię u dziecka


Często, gdy alergia występuje u dziecka karmiącego piersią, wiele matek decyduje się przenieść swoje dzieci do mikstury. Jednak w tej sytuacji w żadnym wypadku nie należy rezygnować z karmienia piersią. To może stać się prawdziwym stresem dla dziecka, w wyniku czego na ogół straci apetyt. Ponadto proces laktacji przyczynia się do nasycenia ciała dziecka użytecznymi substancjami.

W tym przypadku matka wykazuje dietę, która jest hipoalergiczna i nie powoduje żadnej szkody dla okruchów. Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny. U jednego dziecka proces alergii jest słabo wyrażany, w innym jest to możliwe silniej. Ale istnieje przykładowe menu dla matki karmiącej.


Alergie u niemowląt w pierwszym miesiącu życia

Dieta w karmieniu piersią opiera się na stopniowym wprowadzaniu nowych produktów, ograniczaniu spożycia i wykluczeniu z jadłospisu alergenów. Przestrzegana jest ścisła dieta, zwykle w pierwszych trzech miesiącach. Dzieje się to w okresie, gdy dziecko rozwija się w przewodzie pokarmowym i gdy jest mu tak trudno strawić wiele pokarmów.

Często dzieci w tym okresie mają tzw. "Wysyp noworodków". Jej matki są często nazywane alergiami, co jest całkowicie błędne. Wysypka różni się od innych reakcji: nie powoduje swędzenia, łuszczenia, kichania, a także nie powoduje żadnego dyskomfortu w miękiszu. I w tej sytuacji nie męczcie się wyniszczającymi dietami. Nie wpłyną one w żaden sposób na wysypkę.

Dlaczego konieczne jest karmienie piersią?

Jedzenie w specjalnym menu, matka nie tylko będzie mogła karmić piersią swoje dziecko, ale także wpłynie na jego zdrowie. W końcu takie mleko jest prawdziwym magazynem witamin i użytecznych mikroelementów, których nie można uzyskać z żadnej z istniejących mieszanek na świecie. Dzięki naturalnemu odżywianiu dziecko będzie stopniowo poznało nowe i nowe produkty, rozwijając w ten sposób odporność antyalergiczną. Ułatwi to wprowadzanie uzupełniającej żywności w przyszłości. Ponadto mleko matki wspomaga produkcję enzymów, które pomagają prawidłowo trawić przewód pokarmowy.

Główne alergeny do naturalnego żywienia

  1. Mleko krowie - zawiera laktozę, która może wywołać u dziecka reakcję alergiczną. W przypadku matki karmiącej ważne jest ograniczenie jej stosowania poprzez dodanie do owsianki lub herbaty.
  2. Owoce i jagody są czerwone. mianowicie wiśnie, arbuzy, brzoskwinie, czerwone jabłka, owoce cytrusowe (cytryna w herbacie), melon, porzeczki, truskawki itp. Ponadto nie należy jeść egzotycznych owoców, mogą one również powodować alergie.
  3. Warzywa są czerwone. Na pierwszy rzut oka nieszkodliwe warzywa mogą być niebezpieczne dla dziecka. Dlatego dla matki karmiącej należy wykluczyć z dyni, marchewki, pomidorów i buraków.
  4. Jaja kurze powinny być bardzo ostrożnie stosowane w żywności. One również mogą powodować swędzenie skóry dziecka. Dlatego matka nie powinna jeść więcej niż dwa jajka na tydzień.
  5. Ryba. W szczególności konieczne jest wcześniejsze wykluczenie odmian czerwonych. Jest to konieczne, zanim reakcja alergiczna zacznie się rozwijać u dziecka. Żywność dla mamy w ogóle nie powinna zawierać produktów rybnych.
  6. Słodycze i produkty piekarnicze - najczęstsze patogeny alergii, a raczej skazy. Dlatego menu matki nie powinno zawierać czekolady, cukru, ciast, słodyczy itp. Takie produkty mogą prowadzić do tworzenia się gazu w brzuchu dziecka. Dozwolone spożycie niewielkiej ilości pastylki, pianki lub marmolady.
  7. Produkty w puszkach również nie powinny wchodzić w menu mamy. I mówimy nie tylko o produktach fabrycznych, ale także o przygotowaniach domowych.
  8. Różne sosy. Szczególnie pod zakazem jest majonez, keczup i marynaty. Są nie tylko w stanie stać się prowokatorem alergii, ale także prowadzić do bólu w okolicy brzucha dziecka.
  9. Niedopuszczalne jest picie alkoholu lub napojów gazowanych od matki karmiącej. Nie tylko powoduje reakcje alergiczne, ale także negatywnie wpływa na ciało dziecka. Te produkty spożywcze powinny być w pierwszej kolejności wyłączone z diety.

Jeśli twoja miękiszka jest podatna na alergie, nie próbuj jej karmić formułą. Rzeczywiście, w tej sytuacji dziecko bardziej niż kiedykolwiek potrzebuje mleka od matki, co pomoże rozwinąć odporność na wiele produktów.

Co możesz jeść karmiącej matki

  1. Produkty pochodzące z kwaśnego mleka muszą być koniecznie obecne w diecie matki.Regulują pracę przewodu żołądkowo-jelitowego zarówno u niej, jak iu dziecka.
  2. Dieta zapewnia spożycie pożywnych zbóż: gryki, płatków owsianych, owsianych i kukurydzianych.
  3. W menu muszą znajdować się zielone jabłka i gruszki. Przyczyniają się do normalizacji stolca u dziecka.
  4. Żywienie mamy powinno zawierać warzywa, takie jak cukinia, brokuły, kalafior, dynia i ziemniaki.
  5. Obiad powinien być satysfakcjonujący i zawierać zupę, a drugi. Istotne jest, aby zupa była chuda, najlepiej, jeśli jest wegetariańska.
  6. Odżywianie kobiety karmiącej powinno zawierać niskotłuszczowe odmiany mięsa - indyka, kurczaka, cielęciny. Wszystkie dania mięsne w menu powinny być duszone lub gotowane.
  7. Dieta zapewnia obowiązkowe spożywanie pieczywa pszennego. Ale nie zaleca się używania świeżego produktu. Lepiej, jeśli będzie dwa dni.
  8. W menu muszą być obecne takie napoje jak herbata, mors, kompot z suszonych owoców.

Pamiętnik matki karmiącej

Wiele kobiet ma teraz specjalne pamiętniki, w których zaznaczają jedzenie, które spożywały w ciągu dnia.



Pomaga to zrozumieć, co dokładnie miękisz wywołuje reakcję alergiczną i co dokładnie zmienia się w jej stanie zdrowia:
  • skóra (wysypka, swędzenie, podrażnienie itp.);
  • zmiany związane z układem oddechowym (kaszel, kichanie, wyciek z nosa);
  • zmiany w przewodzie żołądkowo-jelitowym (niedomykalność, nudności, wymioty, biegunka, zaparcia itp.).

Po wypróbowaniu nowego produktu, obserwuj miękiszu przez półtora dnia. Jeśli nie ma zmian, możesz bezpiecznie włączyć go do diety.

Menu dla matki na alergię u dziecka

Gdy u dziecka wystąpi reakcja alergiczna lub skaza, najlepiej skonsultować się z pediatrą. Początkowo pomaga matce dostosować żywienie, usunąć z diety wszystkie możliwe alergeny. Pomoże to poprawić samopoczucie dziecka.

Ale musimy także pamiętać, że kobieta w okresie laktacji musi spożywać pokarm bogaty w witaminy, aby jej organizm nie odczuwał stresu z powodu braku jakichkolwiek elementów. W końcu może to niekorzystnie wpłynąć na jej stan zdrowia.


Powiązane publikacje