ss x
x

Jak rozwinąć mowę u dziecka do roku


Mowa i myśl odróżniają nas od "naszych mniejszych braci". Dziecko, bez odchyleń w rozwoju anatomicznym, ale bez komunikacji woli, nigdy się nie odezwie. Dlatego zadaniem rodziców - uczyć konwersacji mowy, a nie myśleć, że tylko słuchu naszą mowę, mówi do siebie.

Rozwój aparatu mowy przechodzi przez wszystkie etapy rozwoju, poczynając od narodzin. Mowa jest interakcją układu oddechowego, aparatu głosowego i układu nerwowego. A jego rozwój można porównać do rozwoju umiejętności zmysłowych lub motorycznych. I musisz to zrobić od urodzenia, nie czekając, aż dziecko dorosnie.


Jakie czynniki wpływają na formułowanie mowy dziecka przez okres do roku?

Rozwój umiejętności mówienia jest powiązany ze skórą, wzrokiem i słuchem. Od nich pochodzą impulsy w ośrodkowym układzie nerwowym z informacjami o świecie, który otacza okruchy: dotyk zmysłowe skóry, głos matki i wizualnego postrzegania obiektów. Jest to push to upewnić się, że dziecko pojawi motywację do komunikowania się, a informacje dłużej, tym bardziej aktywny dziecko chce rozmawiać.

opóźnienie mowy u dzieci

Aktywując rozwój zdolności motorycznych kończyn górnych, rodzice również przyczyniają się do aktywnego rozwoju mowy.

Zdolność mówienia w dzieciach można podzielić na okresy warunkowe. Dopóki dziecko w brzuchu matki, wszystkie jego potrzeby są spełnione na poziomie fizjologicznym, ale zaraz po urodzeniu raz zmienia wszystko. Teraz on sam musi w jakiś sposób zasygnalizować swoje potrzeby, które są również warunkiem wstępnym zdolności mówienia.

Pierwsza faza to okres krzyczenia

Pierwsze dwa tygodnie życia - bezwarunkowych odruchów na bodźce, takie jak głód, dyskomfort temperatury, bólu. A gdy dojdziesz do pożądanego okrucha uspokaja. Poza faktem, że Wasze dziecko płacze - jego głos, rodzice spontanicznie tworzą stereotyp - aby przyciągnąć uwagę do głosu.

W trzecim tygodniu życia, z formacji progresywnej jamy ustnej i języka (proces ssania), zaczyna wymawia niektóre proste samogłoski, nie tak oczywiste, ale to jest zrozumiałe. W tym samym czasie dziecko rozwija słuch i wzrok. Jest on aktywowany przez słuchanie głosu matki, nie może przestać patrzeć stałych obiektów.A im więcej słyszy głos matki, tym spokojniejszy on staje się on podświadomie czuje jego bezpieczeństwo. Ale płacz jest nadal obecny i może być wyrażona jako forma komunikacji i rozwijać w tym samym czasie ze zdolnością mówienia. Płacz trwa około początku trzeciego miesiąca, tylko się zmienia, a wrażliwa matka będzie już mogła usłyszeć intonacje: radość, przyjemność, ból, złość itd.

Faza krzyczenia może trwać nawet tak długo, jak długo dziecko jest w stanie wypowiedzieć pojedyncze proste słowa. To jest rodzaj komunikacji.

Czego potrzebujesz w tym okresie? Cechy tej fazy jest to, że rodzice, a matka w pierwszej kolejności jest stworzenie warunków niezbędnych do tworzenia wzroku i słuchu: dźwięk grzechotki, stacjonarne, jasne i kolorowe elementy powinny lubią otaczać dziecko często. Konieczne jest rozwijanie wrażenia dotykowego, wkładanie do jego dłoni małych zabawek o różnych fakturach.

I koniecznie porozmawiaj! Często powtarzaj dźwięki, które są dostępne dla powtórzeń dla dziecka.


Druga faza - zaczynamy chodzić

Powtarza proste dźwięki samogłoskowe od 2 do 6 miesięcy, dziecko chodzi. Ale spółgłoski również dołączają do samogłosek: x, r, k. A dziecko może je łączyć w proste sylaby: gu, agu, ku, itp. Najciekawsze jest to, że dzieci różnych narodów jednoczą je jednakowo, bez względu na język rodziców.

Chód dziecka najczęściej pojawia się nieświadomie: oglądając zabawkę, kąpiąc się, dotykając jakichkolwiek przedmiotów, ale jednocześnie można zauważyć, że jego "mowa" jest reakcją na głos lub apel matki lub ojca. To są pierwsze przejawy świadomego pragnienia komunikowania się. Dziecko może spojrzeć w oczy i zmierzyć się z mimiką, czekając na odpowiedź.

Co powinni zrobić rodzice w drugiej fazie rozwijania umiejętności mówienia? MÓW! Ale tylko w języku dziecka, wypowiadając proste, już znajome sylaby. Takiej komunikacji głosowej można się nauczyć bez trudności. Kiedy jest przerwa w głosie mamy lub taty, próbuje odpowiedzieć ci tymi samymi dźwiękami. Wydaje się, że próbuje słów i dźwięków, próbując złapać intonację.

Świetnym sposobem na przyczynienie się do powstania aparatu mowy będzie masaż palców rąk. Jest to ważne dla rozwoju umiejętności motorycznych i zdolności do wykorzystania w przyszłości obiema rękami.

Trzecia faza - bełkotanie dzieci

Według pediatrów najciekawszym okresem jest okres od 6 miesięcy do 11 lat.Można go porównać z nabyciem wiedzy przez dorosłego człowieka przez kilka stuleci. Dziecko intensywnie rośnie przez rok, zwiększając jego rozmiar i możliwości. I bełkotanie powstaje dzięki takim czynnikom:

  • dziecko nie kłamie, ale może już usiąść, a nawet zająć pozycję;
  • zmiany w diecie prowadzi do szybkiego wzrostu możliwości jamy ustnej, języka i wzrasta.

Komunikacja głosowa składa się z sylab, ale sama mowa staje się bardziej ekspresyjna i bardziej świadoma. Uosabia pewne indywidualne sylaby w słowach: matka, ojciec, kobieta i inni.

Charakterystyczne dla tego okresu jest również fakt, że istnieje aktywny rozwój złożonych procesów umysłowych i pamięci.

Jakie cechy powinny być brane pod uwagę w tym okresie? Skomplikuj rozmowę, rozmawiając z dzieckiem. Pożądane jest, aby podczas komunikacji widział ruch warg, a mówione sylaby były jasne. Jest to ważne, ponieważ w procesie słuchania piosenek lub wierszy u dzieci pojawia się nieświadome pragnienie, aby je powtórzyć.

Czwarta faza - witajcie pierwsze słowa!

Charakterystyczne dla dzieci pierwszego roku w tym okresie są ciekawość, kopiowanie i powtarzanie. Począwszy od 11 miesięcy i do roku, wiele dzieci ma pierwsze świadome słowa. Poprawnie stosują je w odniesieniu do dorosłych. Złożone słowa u dzieci pierwszego roku życia są wymawiane w częściowej egzekucji. Dzieci są dobre w naśladowaniu dźwięków zwierząt. Cechy tego okresu - aktywne tworzenie słów w dziecku przejawia się w umiejętności kojarzenia słów i przedmiotów.

Kontynuujemy rozwój mowy.

  1. Nie zapomnij o poprawnym i jasnym nazwaniu przedmiotów i komentowaniu ich działań.
  2. Dla dziecka jest to ważne, ponieważ wzbogaca słownictwo właściwymi słowami.
  3. Trenuj swoje mięśnie warg i policzków: Rury, gwizdki, harmonijka, krzywiąc się.

Wniosek. Każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Nie możesz żądać tego, co od razu mu się nie udaje. Trenuj swoje dziecko i podejmuj cierpliwość ze swoimi sojusznikami.


Powiązane publikacje