ss x
x

Jak zaszczepić percepcję artystyczną i estetyczną dzieci?


Jedna z najważniejszych części pedagogiki poświęcona jest kształtowaniu artystycznego smaku u dzieci. To pozwala rozwijać harmonijną szczepienie i pomysłowe okruchy osobowości rozwijać miłość do sztuki, aby nauczyć się docenić elegancję świecie, zrozumieć i stworzyć idealne dla dobra całej ludzkości.

Nasze dzieci - odbiciem nas samych, słyszą pierwsze miesiące życia i pamiętaj, nasze słowa i naśladować nasze działania, więc rozpocząć proces tworzenia tożsamości wskazane jest jak najszybciej. Niemal od urodzenia grudnichki zwrócić uwagę na kolorowe grzechotki, błyszczące przedmioty i bogatej kolorystyce, a wszystkie jego poglądy pokazują nam nieodparte pragnienie, aby dotknąć żądany obiekt, a niezaspokojone potrzeby jest mieć burzę podziwu i zachwytu.

Podczas czytania wierszy i bajek, oglądanie kolorowe ilustracje w książkach do słuchania piosenek i pięknej muzyki, czy podczas gry z kolorowych kolorowych zabawek, dzieci doświadczają wielu przyjemnych emocji, które pojawiają się od nich na poziomie podświadomości. Jak rosną i rozwijają, nieświadome emocje krok po kroku przekształcony świadomego, rozwijającego artystycznego i estetycznego smaku, jest pragnienie sztuki, muzyki, tańca i innych działań, a problem z członków rodziny i opiekunów, aby odkryć i poprawić te tendencje.

Nie powinniśmy zapominać, że tworzenie estetycznych, jest to dość skomplikowany i czasochłonny proces, który wymaga od nauczycieli wiele cierpliwości i determinacji.Przede wszystkim kompetentny nauczyciel zobowiązany jest zwrócić uwagę na cechy osobowości charakteru, aby odsłonić skłonność do konkretnego obszaru działalności twórczej i pomóc dziecku prawidłowo wyrzucać ich umiejętności.

Kiedy powinna rozpocząć się edukacja estetyczna?

Optymalnym czasem do wystąpienia rozwoju estetycznego jest młodszy wiek przedszkolny. To właśnie w tym okresie miękisz aktywnie bada środowisko, uczy się myśleć samodzielnie, świadome działania i komunikować się z ludźmi. Każdego dnia dziecko jest pełen nowych wrażeń, otrzymuje nie tylko z codziennego życia lub interakcji społecznych, ale również z kontemplacji sztuki i przyrody, ma ogromny wpływ na kształtowanie się wybitną osobowością.

Metody i narzędzia

We współczesnej pedagogiki, istnieje wiele metod i środki, dzięki którym nauczyciele i rodzice mogą zaszczepić u dzieci w wieku przedszkolnym doskonały smak i poczucie piękna. Wybór środków dla rozwoju danej osoby zależy od szeregu czynników społecznych, wśród których znajdują się:

  • wiek
  • miejsce stałego zamieszkania
  • narodowość
  • zwykłe fundamenty jego rodziny
  • miejsce, w którym organizowana jest działalność twórcza (przedszkole, ośrodek rozwoju, dom)
  • liczba i cechy otrzymanych informacji

Rozwój kulturowy dzieci w wieku przedszkolnym można podzielić na dwa kierunki, ściśle powiązane ze sobą. Każdy kierunek wykorzystuje swoje środki oddziaływania i wyznacza sobie określone cele. W pierwszym przypadku, zadanie uczyć młode pokolenie, aby dostrzec i docenić elegancję w wielkim świecie, przyrodzie, kreacje artystyczne i muzyczne, ludzie i ich działania, a drugi kierunek stara się trenować stworzenie artystycznego piękna: taniec, rysunek, recytacja wierszy, śpiewu i innych działań .

Zatem głównymi nauczycielami pytań jest uczyć dzieci nie tylko dostrzec piękno otaczającego, ale także chęć tworzenia go od najmłodszych lat!

Metody i środki poprawy estetyki dzielą się na dwie kategorie, sposób otrzymywania informacji i rodzaj organizacji działań. W pierwszym przypadku można je podzielić na mowę i wykładniczy.Dzięki demonstracyjnej metodzie dziecko bezpośrednio zapoznaje się ze sztuką, bada obrazy, słucha muzyki lub utworów literackich. Gdy mowa, z drugiej strony, nauczyciel stara się przekazać materiał dzieciom doustnie, a następnie sprawdzić głębię wiedzy zdobytej zadając pytania prowadzących.

Organizacja działalności jest podzielony na dwa obszary, w której nauczyciel konfrontuje uczniom konkretne cele, na przykład przy użyciu materiałów dydaktycznych do nauki piosenkę lub wiersz, a inne propozycje, aby pokazać wyobraźnię i stworzyć coś własnego (na przykład ślepego lub remis) , uczestnicząc pośrednio w procesie tworzenia, obserwacji, pomocy w doradzaniu i monitorowaniu realizacji.


Jak stworzyć niezbędne warunki z rodziną

Jednym z głównych problemów udanej edukacji dzieci jest ich stałe, codzienne środowisko, atmosfera, w której żyją i rozwijają się. Dziecko dorastał w świecie elegancji i harmonii, w stanie dostrzec i docenić piękno i od dzieciństwa są przypisane do działań kulturalnych na całym powinny przeważać piękne środowisko, konieczne jest, aby obserwować dobre i pełne szacunku relacje między ludźmi, słuchać go poprawić, aby zająć się muzyką klasyczną i literatury, do rozważenia obrazów i innych wartości artystycznych.

Atmosfera w domu musi być czyste i wygodne, a wnętrze pokoju do udziału artystyczne i dekoracyjne obiektów: obrazy, grafiki, rzeźby i inne dzieła sztuki. To codzienne środowisko nie tylko cieszy oko i dostarcza dziecku przyjemności estetycznej, ale także zachęca do niezależnej kreatywności.

Gra jako jeden z elementów rozwoju estetycznego

Jeden z najczystszych sposobów, aby pokazać kreatywność może być śmiało nazywany aspiracji dzieci naśladują dorosłych, kopiując sceny z rzeczywistym i codziennym życiu. Grając, realizują swoje wrażenia, otrzymane z otaczającej przestrzeni. Każda gra rozpoczęta przez dzieci, na początku nie ma określonego znaczenia. Pomysły, które pojawiają się w ich małych głowach, są szybko zastępowane, jak obrazy w kalejdoskopie.

Z biegiem czasu, Gry dla dzieci są stopniowo pojawiające się możliwości i realizmu w dorosłość, ich rozrywki są jak sceny z naszego codziennego trybu życia, ich kopiowanie codziennych zdarzeń, które nie przywiązują dużej wagi, uzupełniając swoje fikcyjne lub fantastyczne postacie.Takie gry fabularne, takie jak "sklep", "szpital", "córki matki", pozwalają doskonale rozwinąć fantazję i wyobraźnię oraz wyjaśnić zasady zachowań w społeczeństwie związane z różnymi sytuacjami życiowymi.


Funkcje kreatywnej edukacji

Wraz z różnymi grami manifestacja twórczości dzieci początkowo pojawia się w formie idei, która stopniowo wciela się w kreacje tworzone przez małe rączki. Dziecko gromadzi i analizuje wszystkie dzieła sztuki widziane lub słyszane wcześniej, a na podstawie tego badania wyraża w swoich pracach osobiste wrażenie otrzymanych informacji.

Główną misją nauczycieli jest tworzenie komfortowych warunków dla niezależnej działalności twórczej, dostarczanie im niezbędnych materiałów i narzędzi do rysowania, stosowania, modelowania, sugerowania i kierowania ich twórczych pomysłów we właściwym kierunku.

Dla łatwej percepcji muzyki klasycznej w przyszłości znajomość z nią musi się rozpocząć od samego początku. Krewnych i opiekunów wolał wybrać konkretny produkt dostosowany do kategorii „dla dzieci”, aby nie przeciążać psycho-emocjonalny stan okruchy klasyki nadużycia, aby umieścić go tak często, że lubił to, co usłyszał. Wspaniałe kompozycje muzyczne dla najmniejszej publiczności stworzyła P.I. Czajkowski.

Różne odcienie emocji i uczuć, odzwierciedlone w dźwiękach cudownej muzyki, czasem niemożliwej do przekazania w słowach, a edukacja muzyczna rozwija się w małej responsywności i wrażliwości małego estetyka.

Pożądane jest, aby nie zachęcać do miłości do malarstwa, nie odwiedzając muzeów i galerii sztuki, ale oglądając reprodukcje obrazów w albumach. Zbliżając się do wyboru płócien, należy wziąć pod uwagę wiek dziecka, przedstawiając najmniejsze obrazy z postaciami z ulubionych baśni, przedstawiające znane zwierzęta lub jasne martwe natury. Starsze dzieci będą zainteresowane krajobrazami Sziszkina, Lewitana i Wasetowa.

Zaczęcie przedstawiać dzieciom sztukę teatralną najlepiej od krótkich występów dla dzieci, w teatrze lalek. Po raz pierwszy, aby odwiedzić takie przedstawienie, można nawet z pół okruszki, ale do odwiedzenia muzeów i wystaw jest najlepiej bliżej 5 lat.

Wyjście do teatru lub na koncert, trzeba prowadzić rozmowę, tłumacząc dziecku znaczenie zbliżającej się imprezy, ubrać go w cienkie ubrania, tak aby mógł poczuć świąteczną atmosferę w świątyni sztuki. Po prezentacji poproś go o serię pytań i zapytaj o jego wrażenia.

Jeśli zauważysz, że dziecko pozostaje obojętny na widoku, nie nalegać na wizytę wkrótce i krótką przerwę, zanim zdecydujesz się dołączyć go ponownie do świata sztuki.

Rozwój smaku artystycznego i estetycznego

Artystyczny i estetyczny edukacja dzieci w wieku przedszkolnym jest oparty na tworzeniu w ich smaku artystycznego i umiejętność dostrzegania piękna w życiu codziennym. Od najmłodszych lat zauważalna jest animowana reakcja dzieci na piękne otoczenie, wyposażenie domu, jasne obrazy w książkach, zabawki i ubrania. Aby rozwinąć smak nieodłącznie związane z charakterem dzieci, nauczyciele i rodzice powinni wspierać i zachęcać ich pragnienie piękna, dla pierwszego zdolności do tworzenia wydaje się w młodym wieku. Każdy rodzic wie, jak dzieci lubią dać im prezenty, własnymi rękami, co z kolei powinno zachęcać i podziwiam ich chęć tworzenia i dać swoje własne produkowanych wyrobów.

Nadchodzące święta i urodziny, też nie może przejść bez śladu bułka tarta, rodziców i opiekunów trzeba doprowadzić go do dekoracji pokoju lub na korytarzu, tworzenia pocztówek, cięte płatki śniegu i girlandy na choinkę, a nawet przygotowanie stołów bankietowych, powierzając go do wzięcia udziału w projekcie do pieczenia lub sałatki.

Rola natury w formowaniu estetycznym

Najlepszą pomocą wizualną dla przekazywania dzieciom nieskazitelnego smaku jest natura matki. Naucz dziecko, aby cały urok naturalnego środowiska był podstawowym zadaniem jego rodziny i przyjaciół. Począwszy od bardzo młodego wieku konieczności zorganizowania wycieczki do charakteru, pokazując dziecku jak harmonijnie działa świat, uczyć go odnaleźć piękno nawet w najbardziej zwykłych małych rzeczy, aby zobaczyć niezwykłe w każdej kropli rosy na źdźbło trawy lub nakrapiane na skorupie malutkiego chrząszcza, znane z wyjątkowych kolorach tonów związanych z różnymi porami roku, a następnie tłumaczyć to, co widzieli w swoich rysunkach, rękodziełach lub opowieściach ustnych.

Edukacja estetyczna w przedszkolu

Problemy wychowania w warunkach współczesnego życia są atrofią dzisiejszych dzieci uczuć, takich jak podziw i zdziwienie. Obecne wschodzące pokolenie jest zakładnikiem obsesyjnej reklamy, dostępnym w ogromnej ilości w mediach, a także zagorzałych fanów gier komputerowych, Internetu i innych nowonarodzonych zabawek, czasami nie mających nic wspólnego z estetyką.

Cele wyznaczone dla profesjonalnie wyszkolonych nauczycieli i wychowawców, którzy realizują rozwój artystyczny i estetyczny w placówkach edukacyjnych, mają zaszczepić dzieciom dobry gust i nauczyć je dostrzegać i doceniać elegancję w otaczającym świecie. Doświadczeni nauczyciele są powołani do tworzenia komfortowych warunków dla dzieci w wieku przedszkolnym, które zapewniają najbardziej prawidłowy rozwój jednostki, organizują nienaganne środowisko dla działań tematycznych i twórczej aktywności oraz zapewniają wszelką pomoc i wsparcie w interakcji z dziką przyrodą i sztuką.

Najważniejszym zadaniem wychowawców jest zapoznanie uczniów z idealnymi próbkami muzyki, malarstwa i literatury oraz nauczenie ich kochania i doceniania swoich ulubionych dzieł.

Dzieci w wieku przedszkolnym mogą ćwiczyć prawie każdy rodzaj aktywności: modelowania, rysowania, aplikacji, śpiewu, tańca, recytacji, a nawet komponowania wierszy i opowiadań.

Technologie pedagogiczne wczesnego rozwoju estetycznego obejmują następujące rodzaje działań mających na celu kształtowanie kreatywnej i harmonijnej osobowości:

  • rozwój umiejętności sztuk pięknych
  • przygotowanie muzyczne
  • gry fabularne
  • zajęcie kultury wypowiedzi
  • podstawy treningu fizycznego
  • klasy tematyczne
  • występy artystów
  • organizacja świątecznych występów porannych

Wszyscy bez wyjątku uczniowie przedszkoli biorą czynny udział w organizacji świąt i porodów. Takie zdarzenia są potężne narzędzia w tworzeniu kulturowe dziecka przez długi czas pozostanie w jego pamięci. Ważnym warunkiem udanej organizacji porannego przedstawienia jest odpowiedni dobór dzieł literackich i muzycznych, których złożoność zmienia się wraz z rozwojem uczestników.

rozwój dziecka w ciągu 5-6 lat

Rozwój artystycznego i muzycznego postrzegania dzieci zależy nie tylko od wychowawców instytucji edukacyjnych, ale także od rodzin, w których dorastają.Pełna i bezpośredniej interakcji pozwala nauczycielom i rodzicom rozwijać się osoby naprawdę pomysłowe i ciekawe, i podnieść osoby moralnej, kulturowej i łóżek.

Innowacyjne technologie w estetycznym rozwoju przedszkolaków

Obecnie, wraz z tradycyjnymi technologiami pedagogicznych w placówkach edukacyjnych dla dzieci stosowane są innowacyjne technologie, oparte na następujących metod:

  • Badania - jej główne kierunki są zaprojektowane, aby ugasić pragnienie ciekawość dzieci i zachęcają chęć eksperymentowania i gromadzenia nowych informacji.
  • Integracja - pozwala nowoczesnych technologii edukacyjnych w celu optymalizacji obciążenia i pomaga do przenoszenia większej liczby studiów przypadków w krótkim czasie.
  • Zastosowanie nowej technologii informacyjnej jest doskonałym dopełnieniem kompleksu artystycznego i estetycznego rozwoju przedszkolaków.

Wprowadzenie nowych technologii, metod i narzędzi pozwala nam czerpać wychowaniu dzieci na zupełnie nowy i wyższy poziom, aby nauczyć przedszkolak używać w swojej pracy innowacyjnych technologii i urządzeń, aby broszury, upewnij opakowania na prezenty z ich rąk, a nawet pełnić funkcję projektanta pomieszczeń lub odzieży.

Wszystkie wymienione w artykule, fundusze mają pozytywny wpływ na edukację dzieci w wieku przedszkolnym w indywidualnej i kompleksowej aplikacji. Przy wyborze mentora w pierwszych zwrócił uwagę na wiek i cechy osobiste uczniów, a także uwzględnia kapitał przypisany do niego cele.


Powiązane publikacje