ss x
x

Najlepsze lekcje rozwojowe dla Twojego dziecka


Rozwój dziecka w wieku 5-6 lat jest dość skomplikowanym i pracochłonnym procesem, od którego zależy zdolność dziecka do interakcji z otaczającym go światem. Jest to rodzaj fundamentu, zapewniający nie tylko aktywację czynników psychodynamicznych, ale także generację percepcji w ogóle. Nauczanie dzieci w tym wieku jest zwykle łatwe, ponieważ mamy pełnoprawną osobowość o wyraźnej osobowości.

Regularne zajęcia w domu powinny mieć na celu zarówno zwiększenie zainteresowania dalszą edukacją w szkole, jak i umiejętności poruszania się w społeczeństwie. Praktyka pokazuje, że zdolność dziecka do absorpcji szkolnego programu nauczania znacznie wzrasta w przypadku rozwoju technik przedszkolnych. Takie dzieci wyróżniają się organizacją, wyjątkowym myśleniem, pozytywnym nastawieniem i niezwykłą zdolnością do pracy.


Cechy rozwoju umysłowego dzieci w wieku 5-6 lat

Umiejętności pięcio- lub sześcioletniego dziecka nie są małe: włada płynnie mową, potrafi analizować sytuację i przejawiać samodzielność. Dzieciak coraz częściej zaczyna dostrzegać powiązania między różnymi zjawiskami i już próbuje bronić swojej opinii. Wiedza dzieci w wieku przedszkolnym jest dość obszerna, pamięć działa w trybie rozszerzonym, mózg z chciwością trawi nowe dane. Jednak psychika nie jest jeszcze w pełni ukształtowana, a gromadzenie informacji różni się spontanicznością i zwiększoną emocjonalnością. W tym wieku dzieci można porównać do gąbki absorbującej wszystko, bez osądzeń i bez ograniczeń.

gry dla dzieci

Wychodząc z powyższego, bardzo ważne jest, aby ułożyć fundamenty prawidłowego światopoglądu dokładnie w latach przedszkolnych, ponieważ zaczną budować łańcuch wnioskowania, który stanowi rodzaj myślenia. Optymalny program rozwoju małych dzieci to jasno wypracowana synteza pracy z komponentem intelektualnym oraz normami moralnymi i etycznymi.I tu wszystko zależy nie tylko od samego dziecka, ale także od poziomu zrozumienia rodziców, w tym od ich umiejętności pedagogicznych.

Ogólna orientacja zajęć z dziećmi w wieku 5-6 lat w domu

Przygotowanie planu zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym nie jest łatwym zadaniem, a nie każdy rodzic jest w stanie poradzić sobie z nim bez problemów. Konieczne jest dobre zrozumienie psychologii wczesnego dziecka i umiejętność szybkiego przystosowania się do różnych sytuacji. Niestety, nie każdy może pochwalić się umiejętnościami w tej dziedzinie, zwłaszcza gdy dorasta pierwsze dziecko. Ale nie rozpaczaj, przestrzeganie profesjonalnych porad i zaleceń pomoże wyjść z trudności i zmienić nauczanie dzieci w prawdziwą przyjemność.

Na początek powinieneś mieć jasny obraz wszystkich niuansów natury swojego dziecka, a także jego intelektualno-psychicznego "kodu źródłowego". Przed sporządzeniem planu nauki w celu rozwoju i myślenia poprzez zadania, konieczne jest przetestowanie wiedzy dostępnej dla dziecka w różnych dziedzinach. Zostanie to zrobione po prostu przez przeprowadzenie ankiety w formie gry, która spowoduje, że dziecko odpowie na wszystkie postawione pytania. Zaleca się skompilowanie kwestionariusza w taki sposób, aby podczas sesji gry możliwe było rozpoznanie uprzedzeń dziecka przedszkolnego dla różnych dyscyplin edukacyjnych, a także tendencji w stosunku do otaczającej rzeczywistości.

Przybliżony plan kwestionariusza gry może składać się z następujących zadań:

  • sprawdzić szybkość czytania i mowy;
  • rozwiązywać problemy matematyczne o różnym stopniu złożoności (tutaj przyjdzie pomoc z kompendium rozrywkowej matematyki dla małych dzieci);
  • rozwiązywać problemy z pomysłowością;
  • na rozwój wyobraźni, zarówno werbalnie, jak i poprzez rysowanie;
  • ćwiczenia sprawdzające pamięć i uważność (mogą to być jasne karty pamięci, kostki ze zdjęciami ulubionych postaci z bajek, ułożone w określonej kolejności itp.);
  • modulacja sytuacji, w których możliwe jest wyraźne prześledzenie cech percepcji dziecka i jego orientacji w normach społecznych (np. w postaci opowiadania lub bajki, po której dziecko otrzymuje zadanie zrozumienia tego, co jest "dobre", a co "złe").

Zadania testowe nie powinny powodować nudy, być opóźnione w czasie ani mieszane z nudnymi, "dorosłymi" komentarzami, powodującymi irytację u dzieci. Sprawdzanie szczególnie niespokojnych dzieci może odbywać się na kilku etapach, wspieranych przez różnego rodzaju zachęty.Jeżeli dziecko nie rozumie pytanie, konieczne jest przeformułowanie go, biorąc pod uwagę w tym samym czasie na słabości i luk w wiedzy.

tworzenie gier

Pamiętaj: tylko uprzejmy i cierpliwy stosunek do ulubionego dziecka określi niezbędny nacisk na dalszy rozwój programu działań! Nie trać usposobienia, nie podnoś głosu i nie naciskaj na dziecko, na wypadek gdyby odmówił udzielenia odpowiedzi lub zaczął zachowywać się dziwnie. Celem wstępnego badania zadań - nie edukacja i badania procesów wewnętrznych i psychicznej aktywności dziecka.

Po tym, jak ogólny obraz stanie się znany, możliwe będzie rozpoczęcie zawodów rozwojowych. Oczywiście, powyższe zalecenia są przede wszystkim do tych rodziców, którzy ze względu na brak czasu, nie płacą wystarczająco dużo uwagi do swojego dziecka, jak matki, poświęcając cały swój czas na wychowanie dzieci, co do zasady, radzenia sobie z nimi nawet w młodym wieku - dwu- trzy lata. W tym przypadku doskonale zdają sobie sprawę zarówno z natury dziecka, jak i całej jego wiedzy i umiejętności. Jednak nawet tutaj dziecko może być niedoszacowane, a zatem przeprowadzenie ogólnej inspekcji nadal ma sens.


Jakie dzieci powinny wiedzieć 5-6 lat

Wyraźne granice, co musi wiedzieć, pięć lub sześć dzieci nie istnieją, nie jest zalecane tylko minimalne umiejętności przedszkolnym. Podstawowa wiedza pozwala przygotować dzieci do programu nauczania w szkole podstawowej i pomóc w dostosowaniu się do nadchodzących zmian. A ten drugi będzie łatwiejszy do osiągnięcia, jeśli będziemy prowadzić działalność rozwojową nie tylko w domu, ale także odwiedzać różne grupy dziecięce i kluby sportowe. Spowoduje to poczucie odpowiedzialności i staranności wobec dziecka, a także zwiększy jego umiejętności komunikacyjne.

Minimalna ilość wiedzy, jaką dziecko musi mieć, wynosi 5-6 lat:

  • być w stanie czytać do 70 słów na minutę i łatwo recytować czytanie;
  • mieć jasną i płynną mowę;
  • pisać drukowanymi literami;
  • wykonywać proste operacje matematyczne - dodawać, odejmować, dzielić i mnożyć;
  • umieć rysować nie tylko pojedyncze elementy, ale także całe obrazy;
  • znać wiele wierszy i piosenek;
  • aby móc odróżnić kolory i złożone odcienie;
  • znać i przestrzegać zasad higieny;
  • znać zasady przyzwoitości i podstawy etykiety;
  • określić czas według godziny;
  • odróżnić wiele gatunków zwierząt, zrozumieć pogodę i inne zjawiska naturalne;
  • Zna zasady postępowania w miejscach publicznych;
  • być w stanie poruszać się w przestrzeni i geografii miejsca zamieszkania;
  • posiadają elementarne myślenie logiczne;
  • znać podstawy języka: płeć i liczby, części mowy, składają się na różne rodzaje zdań;
  • potrafić myśleć kreatywnie i fantazjować.

Jeśli zajmujesz się dziećmi od najmłodszych lat, to po 5-6 latach są w stanie osiągnąć znacznie więcej niż określone minimum. W przypadku, gdy dziecko nie ma nawet powyższej wiedzy, konieczne jest wykonanie ćwiczeń rozwojowych w trybie wzmocnionym. "Stagnacja" rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym prowadzi do negatywnych konsekwencji już w pierwszych miesiącach nauki. Brak wiedzy wpływa na wydajność, co z kolei może wpływać na zachowanie i układ nerwowy dziecka.

Program rozwoju dla dzieci w wieku 5-6 lat

Rozwój dziecka jest ułatwiony dzięki różnorodnym ćwiczeniom do treningu pamięci, uwagi, szybkości myślenia, wyobraźni, a także zdobywania podstawowych umiejętności. Zaleca się prowadzenie lekcji z dzieckiem codziennie z utrwaleniem badanych pod koniec każdego tygodnia.

gry

Zadania powinny być kompleksowe i nie przekraczać 15 minut. W przypadku przeciążenia dziecka należy zrobić krótką przerwę, a lekcja powinna zostać zakończona.

Plan lekcji rozwoju dla dzieci w wieku 5-6 lat może wyglądać następująco:

  • wykonywanie operacji matematycznych i rozwiązywanie zadań rozrywkowych;
  • gry mnemoniczne we wszystkich możliwych odmianach;
  • czytanie z ustawioną głośnością, w tym powtórzenie i omówienie fragmentu;
  • badanie otaczającego świata za pomocą zdjęć, spacerów na cel lub specjalnych materiałów wideo;
  • nauka wierszy i łamańców języka dla poprawy mowy;
  • zadania logiczne;
  • rysunek.

Po każdym ćwiczeniu musisz wykonać fizyczną rozgrzewkę i porozmawiać na abstrakcyjne tematy. Regularne lekcje od najmłodszych lat dadzą namacalne pozytywne rezultaty w ciągu kilku tygodni, a do dnia rozpoczęcia pierwszej klasy dziecko poczuje się pewnie, mając odpowiedni poziom rozwoju na początku życia szkolnego.


Powiązane publikacje