ss x
x

Najlepsze zadania dla dzieci w wieku przedszkolnym w logice


Rozpocznij rozwój logicznego myślenia w młodym pokoleniu od najmłodszych lat. Dziecko układania w zdolności do logicznego myślenia, rodzice i wychowawcy uczyć go do korzystania z określonych pojęć, podejmowanie decyzji i działań opartych na analizie wiedzy zdobytej wcześniej.

Najlepsze zadania dla dzieci w wieku przedszkolnym w logice

W dorosłym życiu logiczne myślenie pomaga w rozwiązywaniu wielu codziennych zadań. To uczy nas odróżnić prawdę od fałszu i sprawnie wyrażać swoje myśli, pomaga znaleźć kompromis z sporów, pomaga w trudnych sytuacjach, wyświetlając chaotyczne myśli w naszych głowach na półkach, oraz zapewnienie wsparcia w wyborze odpowiedniego rozwiązania.


Po co rozwijać logikę przedszkolaków?

Faktem jest, że każdy wiek okres w życiu dziecka - jest to etap, podczas którego jest powstawanie pewnych funkcji psycho-emocjonalnych. Nabyte w młodym wieku wiedzy i umiejętności, zapewniają jego dalszy harmonijny rozwój. Dzieci, które nie uczą się myśleć logicznie, będzie znacznie trudniejsze, niż ich rówieśnicy, którzy nabyli niezbędne podstawowych pojęć.

Każda umiejętność, która wcześniej czy później zdobędzie miękiszu, jest konieczna do utrzymania, rozwoju i doskonalenia. To samo dzieje się z logicznym myśleniem, początek zajęć w zabawny sposób z nadal bardzo mały tot, rok po roku, rodzice i opiekunowie powinni stopniowo komplikować zadania logiki, za pomocą różnych technik i metod kształcenia.

Lekcje z dziećmi od 0 do 2 lat

W tak młodym wieku dzieci uczą się otaczającego ich świata poprzez dotykowe doznania i fizyczne interakcje. Pierwsze zadania logiczne dziecko „decyduje” wciąż w powijakach, porównując dotyku twarde i miękkie, degustacja mleka matki lub róg pieluchy, grając dzwony, aw trakcie tych pozornie prostych działań uczy się rozpoznawać naturę rzeczy oraz ustalenie powiązań między jego forma i właściwości.Na przykład okrągłe bułki, ale kwadrat nie jest, mleko jest pyszne, a pieluszka nie jest zbyt dobra.

rozwój dziecka

Kiedy dziecko osiągnie rok, rodzice mogą rozpocząć zajęcia rozwojowe. Wszystkie lekcje prowadzone z dziećmi powinny być w formie gry, być dyskretne, krótkotrwałe i sprawiać przyjemność zarówno rodzicom, jak i dzieciom.

Pierwsze logiczne zabawki to:

  • Wszelkiego rodzaju piramidy i sortery
  • Miseczki w różnych kolorach i rozmiarach
  • Najprostsze miękkie układanki i gry z luźnymi liśćmi

Oczywiście, nie oczekuj, że dziecko nauczy się zbierać piramidę lub wkładać wkładki do właściwej komórki za pierwszym razem. Na tym etapie nie nauczył się logicznie myśleć, a wszystkie jego działania opierają się na metodzie pomijania. Stopniowo zdaje sobie sprawę, że dużej szklanki nie można umieścić w małej szklance, a piramida tylko wtedy przyjmie swój prawdziwy kształt, gdy wszystkie pierścienie w niej zostaną uporządkowane.

Rozwój dzieci od 2 do 5 lat

W wieku 2 lat wiele maluchów zaczyna aktywnie rozmawiać, a rozwój aktywności z nimi przenosi się na nowy poziom. W tym wieku dziecko będzie chciało rozwiązać łańcuchy logiczne lub znaleźć dodatkowy obiekt na obrazie.

  • Na stole przed dzieckiem leżało kilka kart w rzędzie, na których przedstawiono różnego rodzaju przedmioty, na przykład różne owoce, i dodaliśmy do nich jedną kartę z wizerunkiem zwierzęcia lub pojazdu. Daj dziecku zadanie znalezienia wśród kart dodatkowej rzeczy i wyjaśnij, dlaczego dokonał wyboru.
  • Ta sama gra może być odtwarzana trochę inaczej. Pozwolić, by wszystkie przedmioty ułożone przed okruchami były zielone, a jedno czerwone lub żółte. Zadaniem dziecka jest określenie dodatkowego koloru.
  • Sortowanie obiektów. Rozmieść przed dzieckiem różne przedmioty w kształcie i kolorze, niech będą to koraliki, fasola, makaron lub guziki i poproś go, by rozłożył je na kilka stosów, składając w każdym z nich te same okazy.
  • Kilka prostych zdjęć, na przykład jabłko lub grzyb, zostało pociętych na dwie części i uporządkowane w kolejności losowej przed dzieckiem. Musi być w stanie wybrać z nich dwie części jednego obiektu i stworzyć jedną z nich. W miarę jak rośnie okruchy, zadania mogą być skomplikowane poprzez wycięcie obrazu na 4 lub więcej części.

rozwój przedszkolny

W wieku trzech lat, kiedy większość dzieci w wieku przedszkolnym już wie, jak mówić dobrze i jasno wyrażać swoje myśli, można zacząć uczyć go, jak budować łańcuchy logiczne, pokazując wyobraźnię i myślenie przestrzenne. W przypadku takich klas pomoce wzrokowe w ogóle nie są potrzebne, prowadzone są w formie dialogu między matką a dzieckiem.Można nauczyć go znaleźć stowarzyszenie powiedział, nazywając dowolne słowo, na przykład, „cytryna”, do którego dziecko musi odpowiedzieć „kwaśny” lub „żółty” lub „Zima”, gdzie odpowiedzią powinno być „na zimno” lub „śnieg”.

Bliżej do 4 lat, możesz zacząć gry w porównaniu, generalizacji, mozaiki, bardziej złożonych zagadek, lotto i wszelkiego rodzaju projektantów.

  • Podaj zadanie porównania psa i kota, kurczaka i kaczki itp., Poproś go, aby odkrył, jak się różnią i co mają ze sobą wspólnego.
  • Naucz go uogólniać rzeczy, lista, na przykład, niektóre z nich: samochód, autobus, samolot, pociąg, a dziecko musi stwierdzić, że wszystko razem to się nazywa transportu.
  • Doskonałym ćwiczeniem logicznym dla przedszkolaków, stymulującym rozwój prawidłowej mowy, jest retelling. Po przeczytaniu tej bajki poproś dziecko, aby powtórzyło treść, zapytaj, dlaczego postacie działają w ten sposób, zasugeruj analizę cech swoich postaci.

Rozwój starszych przedszkolaków

Po 5 latach rozpoczyna się aktywne przygotowanie do szkoły. W tym wieku dzieci powinny umieć odgadnąć zagadki na spryt, proste obliczenia matematyczne i logiczne myślenie.

  • Czy trzy siostry mają jednego brata, ilu braci? (jeden)
  • Lew, zając i wielbłąd żyli w domach w różnych kolorach. Lew nie żył na zielono, a nie na czerwono, zając nie jest zielony, a nie na niebiesko. Trzeba zgadnąć, która bestia zamieszkała w którym domu. (Lew na niebiesko, zając na czerwono, wielbłąd na zielono).
Pomyślny rozwój logiki dzieci w wieku przedszkolnym osiąga się poprzez interakcję rodziców i nauczycieli, umiejętności zdobyte w warunkach przedszkolnych placówek oświatowych muszą być koniecznie ustalone w rodzinie.


Powiązane publikacje