ss x
x

Rozwój fizycznych umiejętności dziecka w ciągu 3-4 lat


Od końca XX i początku XXI szczególną uwagę zwrócono na inteligencję dziecka, rozwój sprawności fizycznej jakoś odeszły w tle. I zupełnie nierozsądne. Po pierwsze dlatego, że dla każdej osoby ważne jest harmonijne rozwijanie wszystkich jej sfer, a po drugie, na wczesnym etapie rozwoju fizyczna doskonałość jest bezpośrednią ścieżką do rozwoju intelektu i rozwoju charakteru. W wieku młodszych dzieci w wieku przedszkolnym dzieci szczególnie potrzebują swobody ruchów. Biorąc pod uwagę wiek dzieci i strukturę dzieci przez 3-4 lata, można kompetentnie dozować i zmieniać obciążenie, które musi być intensywne, ale nie nadmierne.

Czym jest rozwój fizyczny i co jest ważne?

Ogólnie rzecz biorąc, rozwój fizyczny wiąże się ze zmianą morfologiczną (struktura, kwota mięśni) i funkcjonalne (rozwój siły, zwinności, ruchów precyzyjnych, wytrzymałość itd. N.) charakterystykę organizmu młodszych przedszkolaków.

Sprawnie zbudowany system ćwiczeń aktywnych dla dzieci przyczynia się do poprawy ruchu i aparatu szkieletowego przedszkolaka, jego serca i układu naczyniowego, który przenika całe ciało. normalizuje aktywność fizyczna praca CNS przyczynia się do zdolności dziecka do koordynować pracę mózgu i kończyn, innymi słowy, przyczyni się do wypracowania zwinność, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego.

Prawdopodobnie mega-miasta mają swoje zalety, ale formacja ludzkiego ciała jest najbardziej niekorzystnym środowiskiem. Wraz z problemami środowiskowymi i niską aktywnością fizyczną, takie istnienie staje się czynnikiem ryzyka dla rozwoju różnych chorób.

Rozwój fizyczny, obejmuje nie tylko ładowanie, ale także zestaw procedur hartowania, spacery na świeżym powietrzu, aktywne gry z potrzebą połączenia pamięci (pamięci) i funkcji umysłowych.

Takie czynności tworzą nie tylko ciało dziecka, ale także jego umysł.Zdolność do tolerowania i pokonywania trudności, poprawiania odporności, a tym samym do zwiększania odporności (stabilności) organizmu przedszkolaka na infekcje wirusowe. W tym samym wieku aktywnie wprowadzane są podstawowe umiejętności higieniczne.

Inną funkcją ruchu w tym wieku jest rola zastawki, która pozwala stracić emocjonalne i nerwowe podniecenie. Proces aktywnej aktywności pozwala psychice dziecka zachować równowagę i stabilność. Aktywność ruchowa dzieci pozwala im rozwijać nie tylko dane z płaszczyzny fizycznej, ale także cechy wolicjonalne, które pozwalają im pokonywać trudności. Wykonując ćwiczenia, które szkolą ciało, dzieci uczą się otaczającego ich świata i uczą się niezależności.

Od początku pracy fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym, zależy od ich stanu zdrowia, jak z właściwą aktywność jest stymulowana przez pracę płuc, gruczołów dokrewnych, poprawia trawienie, przede wszystkim dzięki aktywacji perystaltykę, po drugie, zwiększyć wchłanianie składników odżywczych. Znacznie ulepszona termoregulacja i wymiana ciepła są szkolone przez serce i cały system naczyniowy. Jeśli dziecko w wieku 3-4 lat wykonuje fizyczne zajęcie co najmniej 2 godziny dziennie.

Jak ocenia się rozwój?

Ocena jest przeprowadzana w sposób złożony. Pozwala to ocenić harmonię wstępnego rozwoju i wyeliminować jednostronne poprawę jednego parametru nad drugą. Główne parametry, które należy ocenić, to możliwości ciała dziecka, poziom jego doskonałości i budowa ciała.

Możliwości organizmu można podzielić na dwie główne grupy. Możliwe jest głównym maluch systemy elektrowni i podstawową jakość rozwoju organizmu dziecka: zwinność, równowaga, szybkość, dokładność, umiejętność wytrzymać długotrwałego stresu i wytrzymałość.

W tym przypadku musisz wziąć pod uwagę cechy okruchów, w zależności od wieku. Po 3-4 latach miękisz nie jest dostatecznie rozwiniętą stabilnością ciała podczas poruszania się i istnieją ograniczenia umiejętności z dynamicznymi obciążeniami. Wynika to z faktu, że mają one stosunkowo szybkie tempo wzrostu tkanki kostnej. Centralny układ nerwowy oraz obwodowy układ nerwowy i mięśnie rozwijają się aktywnie, a połączenia między nimi są wzmacniane. Oznacza to, że systemy zaprojektowane w celu zapewnienia ruchu są na etapie aktywnego wzrostu i poprawy.

Ocena jest zwykle przeprowadzana po kilku działaniach rozwojowych i grach na baterie.Zazwyczaj taka kontrola przeprowadzana jest wśród zorganizowanych dzieci. Ale rodzice mogą ocenić poziom rozwoju swojego dziecka. W przedszkolach 3-4 lata sprawdzana jest prędkość:

  • w czasie przysiadu (ile razy miękiszu będzie siedzieć przez 20 s);
  • przy podnoszeniu bagażnika w stosunku do podłogi (ile razy pnia podniesie się na 10 sekund).

Wytrzymałość ocenia się za pomocą testów funkcjonalnych lub podczas pokonywania okruchów o różnej długości. Siła jest szacowana za pomocą dynamometrii. Ale możesz to zrobić, wykonując proste testy fizyczne:

  • visis na wygiętych dłoniach (ile sekund lub minut miękiszu jest w stanie zapaść);
  • Rzuć piłkę (ćwiczenie wykonuje się z pozycji siedzącej, z rozłożonymi nogami tak szeroko, jak to możliwe, piłka jest wyrzucana zza głowy i szacowana jest odległość, na jaką piłka może rzucić piłkę.

Zręczność jest określona przez czas różnych rodzajów biegu: wahadłowiec z dwoma zwojami (na 30 m) i wężem (10 m). Elastyczność ocenia się, wykonując różnego rodzaju zbocza, w tym stojąc na ławce. Równowaga jest testowana w dwóch formach: statyki dynamiki. Równowaga statyczna jest bardzo łatwa do sprawdzenia, konieczne jest, aby miękisz stał się w pozycji, w której nogi zajmują pozycję "pięta-palec". Oznacza to, że przystanki znajdują się w jednej linii jedna po drugiej. Palec nogi, który będzie stać z tyłu, powinien stać blisko pięty nogi z przodu. Ręce są opuszczone wzdłuż ciała, ciało stoi prosto, miękiszu patrzy do przodu. W idealnej pozycji w tej pozycji dziecko musi stać przez trzy minuty. Podczas testu oceniany jest nie tylko czas, w jakim przedszkolak jest w stanie utrzymać tę pozycję, ale także pozycja tułowia i równowaga.


Fizyczne cechy młodszych przedszkolaków

Dzieci w wieku 3-4 lat są bardzo aktywne, ale mają niestabilne ciało w statyce. Dzieci w tym wieku mają ograniczone możliwości związane z ruchem.

Cechy ich rozwoju fizycznego obejmują dość dobry rozwój mięśni górnej części ciała, zwłaszcza ramion. Ale przy aktywnej aktywności dzieciom tego wieku brakuje zręczności, to znaczy, kiedy uczestnictwo w pracy dużych grup mięśniowych ma słabą koordynację ruchów. Dzieci w tym wieku są bardzo zmęczone tym samym rodzajem aktywności i potrzebą utrzymania stabilnej postawy. Należy to wziąć pod uwagę przy opracowywaniu programu szkolenia przedszkolnego.

Dla młodszych dzieci w wieku przedszkolnym zajęcia na świeżym powietrzu są ważniejsze niż dla starszych dzieci. Jest to uzasadnione strukturą tkanki płucnej, która nie jest w pełni rozwinięta, oraz strukturą górnych dróg oddechowych z dróg nosowych do oskrzeli. Są stosunkowo wąskie. Zmniejsza to pojemność dróg oddechowych. Powietrze, szczególnie podczas wykonywania ćwiczeń, z trudem wchodzi do płuc.

Ponadto przepona u dzieci znajduje się wysoko, z tego powodu amplituda wdechu-wydechu jest stosunkowo niewielka. Oznacza to, że oddech dzieci 3-4 lat, a powierzchnia jest znacznie częstsze, prawie dwukrotnie w porównaniu z dorosłymi (BH dziecka - 30 razy na minutę, BH dorosłych - 16-18 razy na minutę). Wydajność płuc u dzieci w wieku przedszkolnym wynosi 3-4 lata, tylko około pół litra. Takie cechy prowadzą do niezbyt dobrej wentylacji płuc, aby uniknąć zastoju w tkance płucnej, dzieci potrzebują aktywności fizycznej i znajdują się na świeżym powietrzu.

Serce dzieci w tym wieku jest dobrze dostosowane do potrzeb dzieci, aktywnie dostarcza krew do tkanek, które mają duże zapotrzebowanie na tlen i odżywianie. Naczynia doshkolenka szersze niż dorosłego, przepływ krwi jest przyspieszone, względna objętość krwi więcej. Normalne tętno w doshkolenka uważane około 100 uderzeń na minutę. Ale nerwowa regulacja miokardium 3-letniego dziecka nie jest doskonały, więc łatwo traci swój rytm. Przy intensywnym lub przedłużonym wysiłku serce szybko staje się zmęczone. Dlatego młodszych przedszkolaków trzeba zmianę zatrudnienia, w tym przypadku, mięsień sercowy jest szybko przywrócone. Dlatego aktywne gry powinny być krótkotrwałe i na przemian z wypoczynkiem.

W młodszych przedszkolach ośrodkowy układ nerwowy jest doskonalszy niż młodsze dzieci. Komórki mózgowe kończą swoje dojrzewanie. Mózg wizualnie i przez wskaźniki ważenia jest blisko dorosłego ludzkiego mózgu. Ale centralny układ nerwowy jest nadal niestabilna, więc dzieci są szybko przemieszczających się z cicha do stanu wzbudzonego. Jest to główny powód, dla którego wybór ćwiczeń dla młodszych przedszkolaków powinien być ostrożny, nie jest konieczne zapewnienie im długiego obciążenia na granicy możliwości.

Należy pamiętać, że wciąż buduje się tkankę kostną. Należy pamiętać, że szczególnie kości i więzadła jednostki dziecko nie może dać mu supersilnych lub bardzo długi ładunek. Znajdują się one w tworzeniu struktury szkieletowej i kości.I może spowodować deformację poszczególnych kości, w tym ich przerostu. Istnieje wiele dziecko chrząstki, układ kostny jako całość jest bardzo elastyczny i plastyczny. Musimy monitorować nie tylko okruchy postawy. Potrzebny jest obciążenie statyczne, bo zatrzymać aż do 4 lat jest nieco spłaszczony łuk i nadmierne obciążenie, zarówno wagi i czasu trwania, dzieci tworzą ciężkie płaskie. Młodsze przedszkolaki zapisywane na zwiększenie elastyczności więzadeł. wzrost mięśni występuje z powodu zagęszczenia poszczególnych włókien mięśniowych. Ale po 3-4 latach układ mięśniowo-szkieletowy, w połączeniu z nim, jest stosunkowo słaby i dziecko nie jest w stanie znieść obciążenia.

Rozwój fizycznych umiejętności dziecka w ciągu 3-4 lat

Wybierając ćwiczenia dla małych dzieci w wieku przedszkolnym, musimy wziąć pod uwagę, że nie rozwinęli jeszcze klarowności czynności motorycznych podczas chodzenia. Jeśli dzieci nie przeprowadziła intensywne szkolenie, nie wychodzą z ziemi, więc nie może w pełni skakać, zwłaszcza nad przeszkodami i prowadzony z naciskiem na całej stopie. Mają brak zręczności i konsystencji ruchów podczas gry z piłką, chociaż sama gra jest przyjemnością.

Przy każdym zatrudnieniu z młodszymi dziećmi w wieku przedszkolnym należy pamiętać, że dzieci szybko się męczą, są rozproszone i przestawiają się na inne zatrudnienie. Dotyczy to zarówno rozwoju fizycznego, jak i intelektualnego. Dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo aktywne i nie ma potrzeby stymulowania ich aktywności na planie fizycznym. Aktywność powinna być dawkowana, ukierunkowana na harmonijny rozwój wszystkich niezbędnych funkcji i przeplatana intelektualnymi poszukiwaniami. Ponadto w tym wieku edukacja fizyczna jest bardziej przydatna niż sport.


Podstawowe umiejętności 3-4-letniego przedszkolaka

Ustal, czy rozwój fizyczny jest normalny, obserwuj gry, aby poprawić zręczność, koordynację i siłę. W wieku trzech lat dziecko musi uczyć się:

  • krok duży i mały krok, użyj kroków i skoków gry;
  • poruszać się po skarpetkach;
  • zmienić tempo swoich ruchów;
  • grać obiema rękami jednocześnie;
  • jeśli gry są wspólne, wtedy dzieci powinny być w stanie się poruszać, trzymając się za ręce;
  • dzieci w wieku przedszkolnym powinny być w stanie poruszać się, podążając w określonym kierunku i pokonywać przeszkody (z łańcuchem bezpośrednio, wężem, w kółku, omijając obiekty);
  • powtórzyć pokazane przez niego działanie, zachowując ich kolejność;
  • skakać po ziemi lub przez małe przeszkody;
  • zachowaj równowagę podczas chodzenia po zboczu;
  • cofnij się do przodu;
  • pedałować z pewnością;
  • jest dobrze i prawo chodzić po schodach.

Istnieją normy wzrostu i masy ciała dziecka, które pozwalają również ocenić poziom jego rozwoju fizycznego. Należy jednak pamiętać, że są one zmienne i zależą od parametrów początkowych dziecka. Średnio do końca okresu młodszego wieku przedszkolnego wzrost dziecka powinien wynosić 104-108 cm, waga -17-18 kg, obwód klatki piersiowej - 55 cm.

Jak rozwijają ciało dzieci?

Przy pomocy zbiorowych zabaw na świeżym powietrzu, które zwykle odbywają się w przedszkolu, jeśli przedszkolak jest w domu, należy nauczyć jeździć na rowerze (trójkołowym). Górnictwo koordinatornyh zręczność i umiejętności ćwiczenia pomóc z hodowli w parze, unosząc je do góry i przechyla się do organizmu, jak również chodzenia po podłodze podniesionej powyższy temat (płyty) lub na podłodze, trzymaj w jednej linii i oddanie nogi w pozycji heel-toe. Możesz skomplikować ćwiczenie, podając okruchy w ręce szklanki wody. Dobrym sposobem na poprawę rozwoju fizycznego jest gra w klasy, chodzenie węża, zaokrąglenia obiektów i działa na palcach. Podstawą rozwoju fizycznego młodszych dzieci w wieku przedszkolnym jest bieganie do pół kilometra, przysiad (5 razy na podejściu), skoki z niskich obiektów i skoki niskie płotki, kołysząc prasę, japonki (nie więcej niż 5 dziennie), prostą zawieszania i kołysanie na wszelkich wyznaczonych urządzeń (pierścienie, poziomy pasek). Aby skomplikować imadła, możesz zaoferować okruchy do zaciśnięcia nóg do żołądka. Również przyczynić się do poprawy fizycznych gry w piłkę (rąk i stóp): jazda na łyżwach na płaskiej powierzchni, rzuca. Dziecko powinno złapać piłkę obiema rękami. Konieczne jest śledzenie stanu swojego dziecka. Zmieniając aktywnych gier biernego dozownika materiału (piasek, glina, itd.) P. pamiętać, że przeguby okruchy łatwo odkształceniu. Dlatego materiał musi być miękki.


Powiązane publikacje